شروع تجویز در استرالیا ، رمدسیویر در درمان بیماران مبتلا به کرونا موثر است

به گزارش دَبی بلاگ، کارگروه ملی شواهد بالینی کووید-19 در استرالیا گفت پزشکان و مراکز درمانی از این پس می توانند برای کاهش دوره درمان بیماران مبتلا به کرونا با نشانه های نسبتا قوی و قوی از داروی رمدسیویر استفاده نمایند.

شروع تجویز در استرالیا ، رمدسیویر در درمان بیماران مبتلا به کرونا موثر است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، این در واقع شروع رسمی تجویز یک داروی ضد ویروس است که در گذشته برای درمان بیماران مبتلا به ابولا استفاده می شد. از زمان پیدایش ویروس کرونا، بحث و مصاحبه درباره تاثیر آن در درمان کرونا فراوان بوده اما به نظر می رسد دست کم می توان از رمدسیویر برای کاهش دوره درمان بیماران کووید-19 بهره برد. این نخستین داروی رسمی است که پزشکان استرالیایی می توانند در بیمارستان ها برای مبتلایان کرونا تجویز نمایند.

پروفسور جولین الیوت، مدیر اجرایی کارگروه ملی شواهد بالینی کووید-19 در استرالیا خاطرنشان کرد هر چند تجویز رمدسیویر تازه شروع شده اما پیشرفت ها در درمان بیماران چشمگیر بوده است. او گفت: اطلاعات ابتدایی ما نشان می دهد تاثیر دارو در درمان کرونا بسیار زیاد است. یافته ها از دو مرحله کارآزمایی بالینی حاکی از آن است که استفاده از رمدسیویر می تواند دوره نقاهت کرونا را کوتاه تر کند. هر چند هنوز معلوم نیست که دارو بتواند جلوی مرگ ناشی از ابتلا به ویروس را بگیرد.

قرار است کارگروه ملی شواهد بالینی کووید-19 در استرالیا در دو هفته آینده با آنالیز مدارک و شواهد بیشتر در آیین نامه استفاده از رمدسیویر بازنگری کند تا تاثیرگذاری دارو در درمان بیماران بیشتر گردد. نکته جالب اینکه نظام بهداشت و درمان استرالیا پیش از برای استفاده از رمدسیویر مجوز صادر ننموده بود اما کارگروه اعلام نموده است برای درمان بیماران کرونا به اندازه کافی داروی رمدسیویر در انبارها موجود است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9296

به "شروع تجویز در استرالیا ، رمدسیویر در درمان بیماران مبتلا به کرونا موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تجویز در استرالیا ، رمدسیویر در درمان بیماران مبتلا به کرونا موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید