اروپا 10 فرد و دو نهاد مرتبط با کودتای میانمار را تحریم کرد

به گزارش دَبی بلاگ، اتحادیه اروپا 10 فرد و دو شرکت را به اتهام ارتباط با کودتای اول فوریه ارتش در میانمار تحریم کرد.

اروپا 10 فرد و دو نهاد مرتبط با کودتای میانمار را تحریم کرد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی شورای اتحادیه اروپا، شورای اروپا تصمیم گرفت 10 فرد و دو شرکت تحت کنترل ارتش میانمار با نام های شرکت عمومی هولدینگ مالی میانمار و شرکت مالی میانمار با مسئولیت محدود را به ارتباط با کودتای ارتش در میانمار و یاری به سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز پلیس و ارتش تحریم کند.

افرادی که تحت این تحریم ها قرار گرفته اند همگی مسئول زیرپا گذاشتن دموکراسی و اجرای قانون در میانمار، تصمیمات سرکوب گرانه و نقض شدید حقوق بشر بوده اند. دو شرکت تحریم شده نیز نهادهای بزرگی هستند که در بخش های زیادی از اقتصاد میانمار فعالیت داشته و مالکیت و کنترل آنها در اختیار ارتش میانمار است.

تحریم های اتخاذ شده به طور خاص منافع مالی ارتش میانمار را هدف قرار می دهند. به اعتقاد اتحادیه اروپا ارتش مسئول سرنگونی دولت دموکراتیک برمه بوده و اروپا معتقد است این تحریم ها آسیبی به مردم میانمار وارد نخواهد نمود.

اتحادیه اروپا در بیانیه ای که دراین باره منتشر نموده معتقد است تصمیم اخیر نشانه عزم و اتحاد اروپا برای محکومیت اقدامات وحشیانه ارتش و با هدف تغییرات تاثیرگذار در رهبری ارتش میانمار اتخاذ شده است. به گفته اتحادیه اروپا تصمیم امروز پیغام مشخصی را برای ارتش میانمار ارسال خواهد نمود مبنی بر اینکه ادامه راستا کنونی تنها باعث رنج و عذاب بیشتر شده و هرگز مشروعیتی (برای شما) به همراه نخواهد داشت.

اوضاع در میانمار شرایط مناسبی ندارد و کنترل ارتش بر این کشور هر روز بیشتر می گردد. بعضی گزارش ها از کشته شدن 730 نفر در میانمار از ابتدای کودتا تا کنون خبر می دهند. روز شنبه وزارت خارجه تایلند گزارشی مبنی بر تمایل ژنرال مین آنگ هلینگ، فرمانده ارتش میانمار برای شرکت در اجلاس آسه آن منتشر کرد.

در پی آشکار شدن تمایل فرمانده ارتش میانمار به حضور در اجلاس سران آسه آن، میانماری های مخالف کودتا در آن کشور مخالفت خود با شرکت او در این اجلاس را به وسیله شبکه های اجتماعی ابراز کردند. بعضی از آنها می گفتند که او نماینده مردم میانمار نیست و شماری دیگر این احتمال را که اجلاس آسه آن حکومت نظامیان را تایید کند، به زیر سوال بردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17440

به "اروپا 10 فرد و دو نهاد مرتبط با کودتای میانمار را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا 10 فرد و دو نهاد مرتبط با کودتای میانمار را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید