از تهدیدهای ایران درباره توقف پروتکل الحاقی مطلعیم، می خواهیم از برجام فراتر برویم و مدتش را افزایش دهیم

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان از تهدیدهای ایران مبنی بر توقف اجرای پروتکل الحاقی مطلع هستیم تأکید کرد: می خواهیم از این توافق فراتر برویم و آن را تقویت کنیم و مدتش را افزایش دهیم.

از تهدیدهای ایران درباره توقف پروتکل الحاقی مطلعیم، می خواهیم از برجام فراتر برویم و مدتش را افزایش دهیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان از تهدیدهای ایران مبنی بر توقف اجرای پروتکل الحاقی مطلع هستیم تأکید کرد: می خواهیم از این توافق فراتر برویم و آن را تقویت کنیم و مدتش را افزایش دهیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: این اقدام ایران در ادامه گام هایی است که این کشور در راستا نقض تعهدات هسته ای خود برداشته است.

وی افزود: خبر خوب این است که همه این اقدامات قابل بازگشت هستند و راستا دیپلماسی همچنان باز است.

پرایس ادامه داد: ایران باید همکاری بموقع و کاملی با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته باشد.

سحنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: اقدامات ایران نه تنها باعث نگرانی ایالات متحده و متحدانش شده است، بلکه همه جهان را نگران کرده است.

وی گفت: پیشنهادی که شما بارها از این تریبون، از زبان وزیر امور خارجه و از زبان رئیس جمهور ایالات متحده شنیده اید، همچنان پابرجاست؛ اگر ایران به اجرای کامل تعهداتش در برجام بازگردد، ما نیز همین کار را خواهیم کرد.

پرایس افزود: همان طور که قبلاً هم گفته ام، برجام برای ما یک کف است نه یک سقف. ما می خواهیم از این توافق فراتر برویم و آن را تقویت کنیم و مدتش را افزایش دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: رویکرد ما در قبال ایران و چالش های دیگری که با آن روبرو هستیم این است که باید متحدانمان را با خود همراه کنیم.

وی گفت: رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات از جمله رابرت مالی نماینده ویژه دولت در امور ایران طی هفته های اخیر مشغول تماس های تلفنی و نشست های ویدیویی با متحدانمان بوده اند تا اطمینان حاصل کنیم که ما می توانیم بر این چالش و چالش های دیگر غلبه کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15828

به "از تهدیدهای ایران درباره توقف پروتکل الحاقی مطلعیم، می خواهیم از برجام فراتر برویم و مدتش را افزایش دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تهدیدهای ایران درباره توقف پروتکل الحاقی مطلعیم، می خواهیم از برجام فراتر برویم و مدتش را افزایش دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید