استعفای دسته جمعی اقتصاددان های افشاگر از دولت ترامپ

به گزارش دَبی بلاگ، ایسنا نوشت: یک رسانه آمریکایی گزارش کرد، چندین اقتصاددان دولت ترامپ به دلیل برخورد تلافی جویانه با خود به سبب افشای ضرروزیان هایی که سیاستهای تجاری و نرخ عوارض اعمال شده از سوی دولت ترامپ برای کشاورزان ایجاد نموده، استعفا نموده اند.

استعفای دسته جمعی اقتصاددان های افشاگر از دولت ترامپ

مجله آمریکایی پلتیکو گزارش کرد، شش تن از این اقتصاددان های وابسته به وزارت کشاورزی آمریکا که در بخش پژوهش فعال بوده اند، اواخر ماه گذشته میلادی همگی در یک روز استعفا کردند و تعداد بیشتری از این اقتصاددان ها نیز قصد دارند طی روزهای آینده استعفا دهند.

طبق این گزارش، این استعفای دسته جمعی بعد از آن رخ داده که سرویس پژوهش مالی وابسته به وزارت کشاورزی آمریکا، یافته های تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می داد قوانین مالیاتی جدید جمهوری خواستار، مناقشه های تجاری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و یک سری سیاستگذاری های دیگر این دولت در حال وارد کردن ضرروزیان به کشاورزان آمریکایی است.

یک گزارش نشان داده که از سال 2013 تاکنون درآمد کشاورزان در آمریکا حدود 50 درصد کاهش یافته و در سال های اخیر بیش از نیمی از مجموعه های مهم کشاورزی با درآمد منفی روبرو شده اند و مجبور شدند تا برای حمایت از خانواده هایشان به سراغ دیگر منابع درآمد نیز بروند.

یک کارمند سرویس پژوهش مالی وزارت کشاورزی آمریکا که نامش را فاش نکرد به پلتیکو گفت: دولت آمریکا اهمیت چندانی برای یافته های ما قائل نشد. بنابراین استعفاها یک اقدام تلافی جویانه برایل آسیب زدن به سازمان بوده و یک پیغام را فرستاده است.

همچنین یکسری اقدامات دیگر وزارت کشاورزی آمریکا نیز باعث سرخوردگی اقتصاددان ها شده است. یکی از این اقدامات مربوط به تصمیم سال 2018 سانی پردو وزیر کشاورزی آمریکا بوده است که به موجب آن مقر سرویس پژوهش مالی به خارج از واشنگتن دی سی منتقل شده و می بایست به اقتصاددان ارشد وزارت کشاورزی آمریکا گزارش دهد. وزارت کشاورزی آمریکا اخیراً تصمیم گرفت از مجموع 300 کارمند سرویس پژوهش مالی 76 نفر از آن ها را در واشنگتن نگه داشته و مابقی آن ها را به مکان دیگری منتقل کند.

به نوشته پلتیکو تمامی موارد گله و شکایت های این اقتصاددان ها موجب شده که نخستین گروه از آن ها اواخر آوریل استعفا دهند و تعداد بیشتری از آن ها در آینده نزدیک استعفا خواهند داد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 999

به "استعفای دسته جمعی اقتصاددان های افشاگر از دولت ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای دسته جمعی اقتصاددان های افشاگر از دولت ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید