اسدی: عده ای کوشش می نمایند فضای دانشگاه را در روز دانشجو رادیکال نمایند

به گزارش دَبی بلاگ، دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: سوال ما این است که وزارت علوم برای 16 آذر چه برنامه هایی دارد؛ در حالی که عده ای کوشش می نمایند فضای دانشگاه را در این روز رادیکال نمایند.

اسدی: عده ای کوشش می نمایند فضای دانشگاه را در روز دانشجو رادیکال نمایند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، سجاد اسدی، دبیر انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی با وزیر علوم گفت: سندروم فرافکنی و مسئولیت ناپذیری دولت در موضوعات مختلف این شبهه را در بین دانشجویان ایجاد نموده که دولت قصد فروپاشی نظام را دارد.

وی افزود: مطالبه ما از وزیر علوم این است که از اعضای هیات دولت از جمله زنگنه، ربیعی و نوبخت و رئیس جمهور که هر ساله یک تریبون نمایشی در دانشگاه ها دارند بخواهند که در جمع دانشجویان حضور یابند و به سوالات آنها پاسخ بدهند اما نمی دانیم که چرا از پاسخگویی فراری هستند.

اسدی با بیان اینکه سوال ما این است که وزارت علوم برای 16 آذر چه برنامه هایی دارد در حالی که عده ای کوشش می نمایند فضای دانشگاه را در این روز رادیکال نمایند، افزود: دانشگاه ها به شدت دچار رخوت و ناامیدی هستند و متولی این امر هم مجموعه وزارت علوم است.

وی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی وزارت علوم راهبرد خاصی برای مسائل فرهنگی ندارد و وقتی آیین نامه ای هم ابلاغ می گردد این آیین نامه ها به ضد خود تبدیل می شوند، افزود: وزارت علوم می گوید تشکل های دانشجویی متولی فعالیت های سیاسی و فرهنگی در دانشگاهها هستند خب ما قبول می کنیم، اما قطعا این موضوع با فشار های اقتصادی شدیدی که این دولت در مقابل اتحادیه های دانشجویی در پیش گرفته خروجی مطلوبی نخواهد داشت؛ اگر چه ما کار خود را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه امروز وقتی ما از معاونت فرهنگی وزارت علوم درخواست بودجه می کنیم می گویند در سطح وزارتخانه بودجه ای وجود ندارد، افزود: با وجود این اعمال محدودیت برای ما اما شاهدیم که معاونت فرهنگی وزارت علوم به وسیله مناسبات غیر رسمی بودجه هایی را در بین یک سری از تشکل ها توزیع می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4310

به "اسدی: عده ای کوشش می نمایند فضای دانشگاه را در روز دانشجو رادیکال نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسدی: عده ای کوشش می نمایند فضای دانشگاه را در روز دانشجو رادیکال نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید