افزایش دیدارهای وزارت صلح افغانستان همزمان با طرح آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی

به گزارش دَبی بلاگ، در پی فشارهای آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان، وزیر دولت در امور صلح رایزنی هایش را برای ایجاد اجماع داخلی درباره صلح افزایش داد.

افزایش دیدارهای وزارت صلح افغانستان همزمان با طرح آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از تشدید فشارهای آمریکا برای پیشبرد طرح خود برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان، سید سعادت منصور نادری وزیر دولت افغانستان در امور صلح و عضو تیم مذاکره کننده این کشور با طالبان رایزنی های خویش با چهره های سیاسی را افزایش داد.

نادری سلسله دیدار های خود با رهبران جهادی و چهره های سیاسی و مردمی در دیدار با سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان درباره فرایند صلح و شرایط کنونی افغانستان گفت وگو کرد.

وی در این دیدار تقویت اجماع داخلی در فرایند صلح را ضرورتی مهم خواند و اضافه نمود که وزارت صلح در این راستا نقش خویش را به عنوان نقطه وصل ایفا می کند.

نادری در ادامه این دیدارها نیز با عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان و والی سابق بلخ دیدار کرد.

وزارت دولت در امور صلح افغانستان با انتشار بیانیه ای اظهارداشت که دو طرف درباره آخرین جزئیات فرایند صلح افغانستان و مذاکرات صلح جاری در دوحه بحث و تبادل نظر کردند.

براساس این بیانیه، نادری در این دیدار نقش و نظرات رهبران جهادی و نخبگان سیاسی را در تقویت اجماع ملی برای صلح پایدار و باعزت در کشور ارزنده توصیف کرد و تصریح نمود که اعضای تیم مذاکراتی افغانستان از این نظرات در تصمیم گیری های خویش استفاده خواهند کرد.

نادری در ادامه دیدارهایش نیز با یونس قانونی معاون اول سابق ریاست جمهوری دیدار کرد و دو طرف درباره اوضاع جاری و آخرین جزئیات مذاکرات جاری در دوحه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است که یکشنبه نامه ای از وزیر خارجه آمریکا به رئیس جمهور افغانستان درز کرد که در آن تاکید شده بود واشنگتن درباره افغانستان هیچ گزینه ای را رد نمی کند و ضمن بررسی خروج کامل نیروها تا اول ماه می، دیگر گزینه ها را نیز در دست بررسی دارد.

در این نامه وزیر خارجه آمریکا با تهدید رئیس جمهور افغانستان اظهارداشت: نگران هستم که پس از خروج نیروها، حتی باوجود ادامه کمک های مالی به نیروهای شما، اوضاع امنیتی بدتر شود و طالبان بتوانند مناطق بیشتری را به تصرف درآوردند.

کارشناسان بر این باورند که این نامه برای تحت فشار قرار دادن دولت افغانستان برای پذیرفتن طرح آمریکا برای ایجاد دولت مشارکتی نوشته شده و سپس به رسانه ها درز کرده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16428

به "افزایش دیدارهای وزارت صلح افغانستان همزمان با طرح آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دیدارهای وزارت صلح افغانستان همزمان با طرح آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید