الحوثی: پاسخ حمله، حمله است، عربستان پیشنهاد را نپذیرد صدمه خواهد خورد

به گزارش دَبی بلاگ، ایرنا نوشت: محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز شنبه در بزرگداشت پنجمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر 2014 (30 شهریور 93) ضمن هشدار به سعودی ها درباره ادامه حملات به یمن، گفت: پاسخ حمله، حمله است.

الحوثی: پاسخ حمله، حمله است، عربستان پیشنهاد را نپذیرد صدمه خواهد خورد

به گزارش شبکه خبری المسیره، شمار زیادی از مردم یمن عصر امروز در راهپیمایی گسترده تحت شعار آزادی و استقلال به مناسبت بزرگداشت پنجمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر شرکت کردند.

الحوثی در سخنانی در میان تظاهرنمایندگان یمنی، درباره مخالفت عربستان با ابتکار عمل مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره توقف حملات به یمن در مقابل توقف همه حملات به عربستان هشدار داد و گفت : اگر دشمن این پیشنهاد را نپذیرد بیشتر صدمه خواهد دید.

در سال 2014 (1393)، مردم یمن به دلیل بی کفایتی دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن در اداره امور کشور، دست به یک سلسله اعتراضات زدند که در نهایت در تاریخ 21 سپتامبر 2014 (30 شهریور 93)، جنبش انصارالله وارد شهر صنعا شد و با در دست دریافت قدرت منصور هادی را برکنار کرد.

یمنی ها با در دست داشتن تصاویر عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله، شعارهایی علیه ائتلاف سعودی سر دادند.

الحوثی در ادامه تاکید نمود: ما با عزم و اداره خود می توانیم هر جا را هدف قرار دهیم و توان نظامی مان در حال پیشرفت مستمر است. سیاست ما روشن و واضح است: اگر صلح می کنید، با صداقت صلح کنید و اگر می جنگید با صداقت بجنگید.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ادامه داد: نظام جمهوری نظام موجود در یمن است و دموکراسی چیزی است که مردم یمن به دنبال آن هستند. همچنین یمنی ها در شرایط استثنایی به سر می برند و باید هوشیاری انقلابی خود را حفظ نمایند.

وی گفت: ما احتیاج نداریم که ائتلاف سعودی قدرت ما را به رسمیت بشناسد، همین که ملت خودمان می دانند چه قدرتی برای بازدارندگی دشمن داریم،کفایت می نماید.

الحوثی گفت: مردم یمن مخالف هرگونه استکبار و تسلیم شدن در برابر قدرت های بزرگ هستند و انقلاب 21 سپتامبر هرگز ذلت و خواری را نمی پذیرد و آمده است که پرچم عزت و آزادی را به اهتزار درآورد.

این مقام یمنی، خواهان اتحاد یمنی ها شد و گفت: متجاوزان با همه توان خود می خواهند علیه ما توطئه نمایند از این رو باید در برابر آن متحد ایستاد.

روز شنبه دو پالایشگاه بقیق و هجره خریص متعلق به شرکت آرامکو در شرق عربستان هدف 10 پهپاد یمنی نهاده شد.

به دنبال این حملات، فراوری نفت سعودی به کمتر از پنج میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد.

این اقدام ارتش و کمیته های مردمی یمن به دنبال حملات بی امان ائتلاف متجاوز سعودی به شهرهای یمن و محاصره مالی این کشور انجام شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2740

به "الحوثی: پاسخ حمله، حمله است، عربستان پیشنهاد را نپذیرد صدمه خواهد خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحوثی: پاسخ حمله، حمله است، عربستان پیشنهاد را نپذیرد صدمه خواهد خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید