انگلیس: به شدت از کاهش تعهدات برجامی ایران نگرانیم، به برجام متعهدیم

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی نخست وزیر انگلیس با ابراز نگرانی از کاهش تعهدات برجامی ایران، نسبت به عواقب این عمل هشدار داد.

انگلیس: به شدت از کاهش تعهدات برجامی ایران نگرانیم، به برجام متعهدیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از رویترز، سخنگوی دولت انگلیس با اشاره به اعلامیه ایران مبنی بر کاهش تعهدات برجامی اش اظهار کرد: ما به شدت نگران چنین اعلامیه ای هستیم و از ایران می خواهیم که به تعهداتش ذیل برجام عمل کند و هیچ گام تنش زایی برندارد.

وی افزود: برجام یک توافق مهم است که جهان را ایمن تر می سازد و ما اطمینان حاصل می کنیم که این توافق تا زمان پایبندی ایران به تعهداتش پابرجا بماند.

به گزارش خبرنگاران، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) گفت که اگر دیگر طرف های برجام به تعهدات خود عمل نکنند ایران به غنی سازی اورانیوم در سطوح بالاتر باز خواهد گشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما نمی خواهیم از برجام خارج شویم گفت: امروز روز انتها برجام نیست، بلکه گام جدید در چارچوب برجام است. برجام در بندهای 26 و 36 به ما حق داده است که اگر طرف مقابل تعهد خود را نقض کند ما آن را در کمیسیون مشترک مطرح کنیم آن کمیسیون تشکیل شده است، اما با وجود آنکه اروپا و دوستان ما تاکید کرده اند که خروج آمریکا را جبران کرده و به تعهدات خود عمل می کنند، اما در مقام عمل شاهد آن نبوده ایم.

وی همچنین صبر ایران در طول این یک سال را صبری استراتژیک توصیف کرد و گفت: ما یک سال حوصله و صبر کردیم و به تعهدات خود عمل کردیم، اما از امروز فروش مواد غنی شده و آب سنگین را متوقف می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1004

به "انگلیس: به شدت از کاهش تعهدات برجامی ایران نگرانیم، به برجام متعهدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: به شدت از کاهش تعهدات برجامی ایران نگرانیم، به برجام متعهدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید