بانک مرکزی ، گزارش اقدامات درخصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی قانون جدید چک

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران - مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: آموزش و اطلاع رسانی جامع در مورد تغییرات قانون جدید چک یکی از اولویت های اصلی بانک مرکزی برای اجرا و پیاده سازی هرچه بهتر قانون یاد شده است.

بانک مرکزی ، گزارش اقدامات درخصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی قانون جدید چک

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر پویا جبل عاملی درخصوص قانون اصلاح قانون صدور چک گفت: این قانون با هدف اعتباربخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال 1397 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از ابتدای سال 1400 اجرایی می گردد.

وی اضافه نمود: یکی از اصلی ترین موارد در قانون، ممنوع بودن صدور چک در وجه حامل و ثبت چک در سامانه صیاد است که برای دسته چک های جدید اعمال می گردد و پس از تعطیلات و شروع فعالیت کسب و کارها رعایت آن لازم است.

مقام مسئول بانک مرکزی با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی جامع در این زمینه از اولویت های اصلی بانک مرکزی برای اجرای هرچه بهتر قانون یاد شده است، توضیح داد: باتوجه به تغییرات قانون جدید چک روابط عمومی بانک مرکزی با همراهی و مشارکت روابط عمومی شبکه بانکی با طراحی و اجرای برنامه جامع و مدون ارتباطی و هدف گذاری اطلاع رسانی به آحاد مردم جامعه و قانع کردن ذینفعان اصلی، مطلع سازی کارکنان شبکه بانکی و نیز مطلعی بخشی و فرهنگ سازی عمومی در این زمینه را در دستور کار قرار داد تا افکارعمومی را برای اطلاع از این تغییرات آماده کند.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی درباره راهبرد اصلی بانک مرکزی در زمینه اطلاع رسانی قانون جدید چک مطرح نمود: در این جهت، راهبرد اصلی بانک مرکزی بر استفاده از تمام ظرفیت های اطلاع رسانی، فراوری محتوا با تأکید بر برنامه های ساده و جذاب با توجه به تنوع مخاطبان متمرکز شد.

جبل عاملی به کارگیری ابزارهای متنوع برای پوشش همه جانبه مخاطبان را یکی از ویژگی های اصلی برنامه مدون ارتباطی بانک مرکزی خواند و گفت: روابط عمومی بانک مرکزی با به کارگیری ابزار متنوع به منظور پوشش و دربرگیری همه جانبه مخاطبان نسبت به فراوری و انتشار محتوای متنوع اقدام کرد و برای دستیابی به اهدافی که پیشتر به آنها اشاره شد از ابزار شبکه های اجتماعی، رادیو، تلویزیون، تبلیغات محیطی، فضای داخلی ایستگاه های مترو (نصب پوستر و پخش موشن گرافی از نمایشگرها)، خبرگزاری ها و سایت های خبری، ابزار تبلیغاتی فضای داخلی شعب و روزنامه ها بهره گرفت.

وی درخصوص اقدامات در دست اجرا و اجرا شده توسط روابط عمومی بانک مرکزی توضیح داد: فراوری برنامه های تلویزیونی و 200 نوبت پخش با زمان تقریبی 5100 دقیقه از چهار شبکه سراسری یک،دو،سه و پنج و 1500 نوبت پخش از 30 شبکه استانی، فراوری برنامه های رادیویی و 150 نوبت پخش با زمان تقریبی 730 دقیقه از شبکه های رادیویی پیغام، ایران، ورزش، اقتصاد و جوان، نصب پوستر اطلاع رسانی در 110 بیلبورد در سراسر شهرهای کشور، معین سخنگو برای پروژه قانون جدید چک و انجام بیش از 50 مورد مصاحبه اختصاصی با رسانه ها، انتشار تعداد زیادی موشن گرافی یک دقیقه ای در انواع شبکه های اجتماعی و بیش از پنج میلیون بار رویت این موشن ها و نیز ارسال پیغامک های انبوه برای مشتریان شبکه بانکی با موضوع قانون جدید چک از جمله اقدامات اجرا شده در این زمینه است.

جبل عاملی اظهار امیدواری کرد با مجموعه اقدامات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اجرا شده و همچنین ارایه اطلاعات مورد احتیاج در شعب توسط کارکنان بانکها، مردم به تدریج و بدون مشکل خاصی با جزییات قانون جدید و تکالیف مترتب بر صادرکننده و دریافت کننده چک براساس قانون جدید آشنا شوند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16642

به "بانک مرکزی ، گزارش اقدامات درخصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی قانون جدید چک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی ، گزارش اقدامات درخصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی قانون جدید چک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید