تظاهرات در برابر محل اقامت السیسی در آمریکا

به گزارش دَبی بلاگ، شماری از مصری های مقیم آمریکا، در برابر محل اقامت عبدالفتاح السیسی، تظاهرات کردند

تظاهرات در برابر محل اقامت السیسی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره، تظاهرات اعتراض آمیز در برابر محل اقامت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در نیویورک برگزار شد.

شماری از مصری های مقیم آمریکا، در برابر محل اقامت عبدالفتاح السیسی که برای حضور در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، خواستار کناره گیری السیسی و محاکمه او و دیگر مسئولان مصری شدند که در پرونده های فساد و هدر دادن اموال عمومی، دست دارند. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که نقض حقوق بشر و بازداشت هزاران نفر از مخالفان در مصر و سرکوب تظاهرات را محکوم می کرد.

این در حالی است که شماری از طرفداران رئیس جمهور مصر هم در این محل تظاهرات کردند و با سردادن شعارهایی، دستاوردهای او را تمجید کردند.

همچنین شماری از شهروندان مصری مقیم واشنگتن، تجمع اعتراض آمیز در برابر کاخ سفید در محکومیت نظام عبدالفتاح السیسی برگزار کردند. معترضان از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستند حمایت از السیسی را متوقف کند.

از سوی دیگر، شماری از مصری های مقیم کانادا هم در شهر تورنتو تجمع اعتراض آمیز علیه رئیس جمهور مصر برگزار و سیاست های عبدالفتاح السیسی را محکوم کردند. تجمع کنندگان همچنین حمایت خود را از تظاهرات علیه السیسی در مناطق مختلف مصر، اعلام کردند. معترضان با سردادن شعارهایی خواستار کنار رفتن السیسی از قدرت شدند.

همچنین نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر خواستار مشارکت در تظاهرات علیه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور شد.

ایمن نور رئیس حزب غد الثوره مصر در مصاحبه با این شبکه گفت گروه های سیاسی باید از دعوت محمد علی هنرمند و بازرگان مصری برای برگزاری تظاهرات میلیونی علیه عبدالفتاح السیسی حمایت کنند.

ایمن نور اضافه نمود: همه باید درک کنند که این دعوت محمد علی، موضوع مهمی است. هیچ کسی نباید به دنبال موج سواری یا استفاده از این دعوت نباشد. باید درباره آینده مصر پس از السیسی سخن گفت. مردم در مصر می خواهند درباره آینده کشورشان اطمینان پیدا کنند. بخشی از مقاومت در برابر ایده تغییر در مصر، ناشی از نگرانی درباره اوضاع آینده است. مردم باید اطمینان حاصل کنند که تغییر باعث هرج و مرج نخواهد شد و بار دیگر کسی نخواهد توانست انقلاب مصر را سرقت کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2758

به "تظاهرات در برابر محل اقامت السیسی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در برابر محل اقامت السیسی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید