شرح وزارت خارجه درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام

به گزارش دَبی بلاگ، هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز آدینه 13 فرودین به صورت مجازی شروع شده بود، از ساعت 14:30 دقیقه به وقت محلی (17:00 به وقت تهران) در وین از سر گرفته می گردد.

شرح وزارت خارجه درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام

به گزارش خبرنگاران، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست برعهده دارد و نمایندگانی از سایر دستگاه ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، وی را در این نشست همراهی می نمایند.

رایزنی های فنی در قالب نشست های کارشناسی در دو حوزه برطرف تحریم ها و مسائل هسته ای از جمله مهمترین موضوعات در دستور کار این نشست می باشد.

همچنین در حاشیه نشست کمیسیون، به روال معمول، جلسات دو جانبه با روسای سایر هیات های 4+1 برگزار می گردد. در این چارچوب، شامگاه دوشنبه ملاقات دوجانبه با چین صورت گرفته و صبح سه شنبه نیز ملاقاتهایی با هیات روسیه و اتحادیه اروپایی تنظیم شده است.

شایان ذکر است همانطور که قبلا نیز تاکید شده است هیچ نماینده ای از آمریکا در نشست کمیسیون مشترک یا نشست های کارشناسی مرتبط با آن شرکت نخواهد کرد و هیچ گونه مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا در دستورکار هیات کشورمان نمی باشد و مذاکرات صرفا درچارچوب برجام و با حضور نمایندگان ایران و کشورهای 4+1 خواهد بود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17153

به "شرح وزارت خارجه درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح وزارت خارجه درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید