جزئیات طرح دانشگاه آزاد برای دفاع دانش بنیانی از رساله دکتری ابلاغ شد

به گزارش دَبی بلاگ، دستورالعمل جزئیات ارزیابی و تأیید محصولات دانش بنیان منجر به تجاری سازی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از سوی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد ابلاغ شد.

جزئیات طرح دانشگاه آزاد برای دفاع دانش بنیانی از رساله دکتری ابلاغ شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرنامه کیش بیشتر بدانید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای دانشجو، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی طی دستورالعملی شیوه نامه اجرایی ارزیابی و تأیید محصولات دانش بنیان منجر به تجاری سازی با تأیید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

دهقانی فیروزآبادی در این دستورالعمل تأکید نموده، شیوه نامه اجرایی ارزیابی و تأیید محصولات دانش بنیان منجر به تجاری سازی با تأیید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری در راستای تحقق مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی برای دستیابی به دانشگاه حل مسأله و کارآفرین تدوین و ابلاغ شده است.

براساس این دستورالعمل در راستای فراوری دانش فنی، ارائه نمونه محصول اولیه و فروش خدمات براساس شاخص های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یا معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری جهت آنالیز فرآیند دفاع فناورانه به نام شرط لازم و کافی است.

در بند هایی از این دستورالعمل آمده است: برای اخذ شرایط دفاع از رساله دکتری تیم رساله می تواند پس از ساخت نمونه اولیه/خدمت (فروش خدمات) متناسب با شاخص های مورد نظر برای اخذ تأییدیه مجوز دانش بنیان اقدامات لازم را به وسیله سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت دریافت تأییدیه مجوز دانش بنیان انجام دهند.

بعلاوه تیم رساله می تواند پس از ساخت نمونه اولیه/ فروش خدمات، درخواست آنالیز سطح دانش بنیانی محصول یا خدمات خود را پس از تأیید معاونت پژوهش و فناوری واحد ذیربط به وسیله سامانه پژوهشیار به دبیرخانه شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان دانشگاه ارسال کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه منوط به ارائه مستندات لازم، مجوز دانش بنیان شرکت های دانش بنیان سطح یک بالاتر از 7 امتیاز پژوهشی و شرکت دانش بنیان سطح 2 را برابر کسب 7 امتیاز پژوهشی به حساب آورده و مجوز کفایت علمی لازم برای پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری را برای متقاضی صادر می نماید.

گفتنی است؛ مجوز دانش بنیان سطح 3 حائز امتیاز برای کسب شرایط لازم برای پیش دفاع و دفاع نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18806

به "جزئیات طرح دانشگاه آزاد برای دفاع دانش بنیانی از رساله دکتری ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح دانشگاه آزاد برای دفاع دانش بنیانی از رساله دکتری ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید