جف بزوس با فناوری های نوین موشکی به فضا می رود

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، جف بزوس بنیانگذار آمازون تصمیم دارد در ماه جولای همراه نخستین مأموریت پرواز سرنشین دار موشک نیوشپارد (متعلق به شرکت بلواوریجین) به مرز فضا سفر کند.

جف بزوس با فناوری های نوین موشکی به فضا می رود

قرار است این پرواز در 20 جولای، یعنی 15 روز پس از کناره گیری بزوس از سمت خود به عنوان مدیر ارشد اجرایی آمازون، انجام شود.

شرکت بلواوریجین نیز که به بزوس تعلق دارد، در بیانیه ای گفت در این سفر برادر کوچک تر بنیانگذار آمازون نیز حضور خواهد داشت.

بزوس در یک پست اینستاگرامی در این باره نوشت: از زمانی که 5 ساله بودم، رؤیای سفر به فضا را داشتم. در 20 جولای من همراه برادرم چنین سفری را انجام می دهم. این بزرگترین ماجراجویی من همراه بهترین دوستم است.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، بزوس نخستین میلیاردر در صنعت فضایی خواهد بود که با استفاده از فناوری های نوین موشک خود به فضا سفر می کند.

در نخستین مأموریت سرنشین دار شرکت فضایی بلواوریجین به مرز فضا، یک کپسول با 6 صندلی همراه یک موشک 59 فوتی به مدت 11 دقیقه به مرز فضا و ارتفاع بیش از 60 مایلی زمین سفر می کنند.

این درحالی است که شرکت فضایی مذکور از 6 سال قبل فعالیت های خود برای چنین سفری را آغاز کرده و به طور مخفیانه موشک و کپسول را آزمایش کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18126

به "جف بزوس با فناوری های نوین موشکی به فضا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جف بزوس با فناوری های نوین موشکی به فضا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید