جلیقه زردهای فرانسه به خیابان ها بازگشتند

به گزارش دَبی بلاگ، پس از لغو نسبی محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی در فرانسه معترضان به اوضاع اقتصادی این کشور و سیاست های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه موسوم به جلیقه زردها بار دیگر به خیابان ها آمدند.

جلیقه زردهای فرانسه به خیابان ها بازگشتند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های بین المللی گزارش داده اند معترضان به نظام سرمایه داری در فرانسه با نقض قوانین فاصله گذاری اجتماعی اقدام به تجمع کرده اند.

گزارش ها حاکی است صدها نفر از این معترضان در شهرهای مختلف از جمله نانت و مون پلیه علی رغم حضور پلیس اقدام به تجمع کردند، این در حالی است که دولت فرانسه به دلیل شیوع کرونا تجمع های بیش از 10 نفر را ممنوع اعلام کرده است.

نیروهای پلیس با باتوم به این گروه ها حمله کردند که براساس گزارش خبرگزاری فرانسه میان جمعیت یک زن از ناحیه سر مجروح شد.

چند روز پیش، ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه گفت به دنبال کاهش تعداد مبتلایان جدید به کووید 19 و همچین قربانیان این بیماری محدودیت های اجتماعی که با شیوع این ویروس در سراسر این کشور اعمال شده بود به تدریج برداشته می شود.

مقامات فرانسه همچنین به جلیقه زرد ها هشدار داده بودند تجمع بیش از ده نفر ممنوع است و کسانی که از این قانون تبعیت نکنند و آن را نقض کنند با جریمه 135یورویی (145 دلار) روبه رو خواهند شد. در فرانسه برای کسانی که قانون محدودیت های اجتماعی کرونا را نقض کنند جریمه 38یورویی (41 دلار) در نظر گرفته شده است.

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از 17 ماه نوامبر سال 2018 میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان آغاز شد ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش است.

مجلس فرانسه در اثنای تظاهرات های گسترده مردمی در این کشور لایحه ضدخرابکاری دولت این کشور را که با هدف تشدید برخورد با اقدامات به اصطلاح مخرب معترضان تدوین شده بود تصویب کرد؛ اما این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زردها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری وی است لذا این افراد خواهان استعفای او هستند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8884

به "جلیقه زردهای فرانسه به خیابان ها بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلیقه زردهای فرانسه به خیابان ها بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید