خبرنگاران ظفرقندی: مدیریت بحران کرونا بر عهده سران سه قوه قرار گیرد

به گزارش دَبی بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان نظام پزشکی در نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تا مسؤولیت مدیریت بحران کرونا بر عهده سران سه قوه با اخذ اختیارات لازم از رهبری قرار گیرد.

خبرنگاران ظفرقندی: مدیریت بحران کرونا بر عهده سران سه قوه قرار گیرد

به گزارش سازمان نظام پزشکی، محمدرضا ظفرقندی روز سه شنبه در این نامه به سعید نمکی نوشت: اپیدمی و گسترش روز افزون بیماری کووید- 19 در کشور، شرایط ویژه ای را در ابعاد مختلف بهداشتی و درمانی، مالی، فرهنگی و اجتماعی به وجود آورده است. ضرورت عزم ملی و وفاق ملی برای عبور از این بحران چاره بدون تردید این روزهاست. قطع زنجیره انتقال بیماری و حل و فصل مسائل عدیده ای از قبیل کنترل و محدودیت مسافرت های بین شهری و تعطیل سفرهای سیاحتی و زیارتی، تأمین نیازهای مالی و ارزی سیستم بهداشت و درمان، حل مسائل مالی و کسب و کار مردم، محدودیت اکید و حاکمیتی رفت و آمد به استان های شدیداً مبتلا، دستور تعطیلی برخی ادارات، تأمین اقلام مورد نیاز کشور از داخل و خارج کشور، هماهنگی و به کارگیری نیروهای مسلح و موارد متعدد دیگری از این دست، از ید قدرت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ولو با اختیارات ویژه خارج است و مصداق تکلیفی مالایطاق است.

وی ادامه داد: توجه شایسته به ابعاد گسترده و فراقوه ای چنین شرایطی ساماندهی و فرماندهی در بالاترین سطوح را ایجاب می کند.

ظفرقندی خطاب به نمکی نوشت: اینجانب ضمن تحسین عزم و تلاش فداکارانه و زائدالوصف جناب عالی و همکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این ایام و مشاهده بیماری و آسیب همکاران و سرداران جان بر کف این صحنه، به عنوان برادری دلسوز اکیداً معتقدم و از جناب عالی می خواهم برای حل و فصل همه جانبه و سریع تر این معضل، ضمن اعلام شرایط فوق العاده، ترتیبی اتخاذ گردد تا مسؤولیت مدیریت بحران به عهده سران سه قوه با اخذ اختیارات لازم از رهبری قرار گرفته و در جلسات روزانه با حضور جناب عالی امور مورد بررسی و ساماندهی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگاران، امروز جمعی از پزشکان نیز با انتشار بیانیه ای به رؤسای سه قوه خواستار مدیریت واحد ستاد کشوری اپیدمی بیماری کووید-19 (کرونا) شدند.

تا به امروز 8042 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 291 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده اند و همچنین 2731 نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6419

به "خبرنگاران ظفرقندی: مدیریت بحران کرونا بر عهده سران سه قوه قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظفرقندی: مدیریت بحران کرونا بر عهده سران سه قوه قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید