خبرنگاران 142 دزد منزل در پایتخت دستگیر شدند

به گزارش دَبی بلاگ، تهران- خبرنگاران- معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری پایتخت گفت: 142 دزد منازل پایتخت نشینان در ایام نوروز شناسایی و دستگیر شدند.

خبرنگاران 142 دزد منزل در پایتخت دستگیر شدند

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، سرهنگ علیرضا ناصری نژاد در این باره گفت: با کوشش همکارانم در کلانتری های سطح پایتخت، این تعداد از سارقان منازل تا روز جاری دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه شهروندان در ایام شیوع و گسترش ویروس کرونا از خارج شدن از منازل خود پرهیز نمایند، توضیح داد: شهروندان در صورت خارج شدن از منازل خود حتما از بسته بودن درب های آپارتمان مطمئن شوند و از قفل های ایمن برای بستن درب های واحدهای خود استفاده نمایند.

تا به امروز 35 هزار و 408 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد 2 هزار و 517 جان باخته و 11 هزار و 679 نفر نیز بهبود یافته اند.

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی اعضای باند کلاهبرداری با 37 فقره پرونده اتهامی اطلاع داد.

سرهنگ تورج کاظمی در تشریح این خبر گفت: پانزدهم اسفند ماه 98 مردی 35 ساله ساکن تهران حوالی خیابان جمهوری با مراجعه به پلیس فتا و ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای گفت: حسابم به دلیل نامعلومی مسدود شده در حالیکه از این امر بی اطلاع بوده و خواستار پیگیری پلیس هستم.

وی ادامه داد: پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای در دستور کار کارشناسان فتا نهاده شد و پلیس تحقیقات خود را دراین زمینه شروع کرد، در خلال رسیدگی شاکی مجدد به پلیس مراجعه و با ارائه سرنخی اعلام کرد خانمی ناشناس با او تماس تلفنی گرفته و از وی درخواست کارت بانکی در ازای مبلغ یک میلون تومان نموده است.

این مقام ارشد انتظامی اضافه نمود: معلوم شد، تماس از سوی خانمی 30 ساله ساکن تهران بوده که با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای نامبرده شناسایی و با آنالیز سوابق وی معلوم شد، وی قبلا در یک شرکت اینترنتی به عوان بازاریاب فعالیت قرعه کشی و فروش محصولات را داشته است.

وی گفت: متهم با ادله های فنی پلیس راز کلاهبرداری اعضای باند خود را برملا کرد و در اظهاراتش اذعان داشت که در پوشش یک شرکت خصوصی قرعه کشی و فروش محصولات با عنوان بازاریاب اینترنتی اقدام به کلاهبرداری می نموده و شاکی یکی از افرادی است که کارت بانکی خود را در قبال مبلغی در اختیار وی قرار داده و کارت ها را به صاحب شرکت تحویل می داده و در قبال تحویل هر کارت ماهیانه مبلغی به حسابش و شاکی واریز می شده است.

کاظمی گفت: شاکی به پلیس دعوت و در برابر تحقیقات ماموران راهی جزء اعتراف نداشت و گفت که کارت بانکی خود را در قبال پول به متهم داده و وقتی حسابش مسدود شده با طرح شکایت واهی قصد باز کردن آن را داشته و از گفتن حقایق واهمه داشته است.

رئیس پلیس فتا در سرانجام با اشاره به اینکه با اظهارات متهمان، دیگر همدست آنها که خود را به عنوان شاکی معرفی و گرداننده اصلی اعضای این باند بودند نیز دستگیر و به پلیس انتقال داده شدند، گفت: با جمع بندی پرونده تا کنون 37 فقره پرونده مشابه به ارزش ریالی چهار میلیارد و 300میلیون ریال برآورد که پرونده پس از انجام تحقیقات پلیس به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد و متهمان تحت برخورد قضائی نهاده شدند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان گرامی توجه داشته باشند کارت بانکی جزئی از اوراق حقوقی فرد بوده و هرگونه سوء استفاده از این حساب ها پیگرد قضائی برای صاحب حساب دارد، به هیچ وجه کارت های بانکی خود را به امانت و یا تحت عناوین دیگر در اختیار فردی قرار ندهید زیرا در صورت وقوع هر جرم اجرا شده به وسیله این افراد شما نیز به عنوان شریک جرم محسوب می شوید و باید جوابگو باشید.

کلاهبرداری 50 میلیون تومانی به وسیله اینستاگرام در تهران

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به شناسایی و کشف پرونده کلاهبرداری 50 میلیون تومانی به وسیله شبکه اجتماعی اینستاگرام گفت:اسفند ماه سال گذشته مردی 35 ساله ساکن تهران با مراجعه به پلیس فتا و ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای (ناحیه 31 تهران) گفت: حسابم به دلیل نامعلومی از سوی مرجع قضایی مسدود و بنده از این امر بی اطلاع بوده و خواستار پیگیری پلیس هستم.

سرهنگ تورج کاظمی ادامه داد: پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای در دستور کار کارشناسان نهاده شد و پلیس تحقیقات خود را دراین زمینه شروع که پس از آنالیز حساب شاکی معلوم شد که از حساب فردی بدون اطلاع وی در یکی از شهرستان ها مبلغی به حساب وی واریز شده است.

این مقام ارشد انتظامی اضافه نمود: کارآگاهان تجسس های خود را شروع و از شاکی برای توضیحات بیشتر این تراکنش تحقیق که وی اعلام کرد: در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به خرید تجهیزات الکترونیکی نموده و پس از واریز مبلغ کامل تجهیزات آنها را درب منزل تحویل گرفته است.

کاظمی با اشاره به اینکه با استفاده از شگرد های پلیسی متهم در یک معامله صوری در زمان تحویل کالا دستگیر و به پلیس انتقال داده شد، گفت: متهم پرونده در همان ابتدا به تعداد 4 فقره کلاهبرداری به شیوه (درگاه جعلی بانک) اعتراف، اما با توجه به گسترده بوده دامنه مجرمانه وی در سراسر کشور تحقیقات در این خصوص جهت شناسایی زوایای پنهانی موضوع به تعداد 10 فقره پرونده به ارزش تقریبی 50 میلیون تومان صورت گرفت و در سرانجام پرونده پس از انجام تحقیقات پلیس به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال و متهم در اختیار مرجع قانونی نهاده شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطر نشان کرد: شهروندان، با توجه به ناآگاهی جامعه نسبت به سواد رسانه های جمعی احتیاج است که در این خصوص آموزش های گسترده ای انجام شودتا دیگر شاهد اینگونه کلاهبرداری ها که معطوف به یک بخش کشور و یا یک قشر خاص نبوده و شامل همه اقشار جامعه است نباشیم و با استفاده از رمز پویا دست کلاهبردارانی که اقدام به ایجاد صفحات جعلی و برداشت غیر مجاز از حساب افراد می نمایند، کوتاه کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5504

به "خبرنگاران 142 دزد منزل در پایتخت دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 142 دزد منزل در پایتخت دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید