خبرنگاران 2 کارگر آلومینای جاجرم به اتهام شکار بزغاله وحشی دستگیر شدند

به گزارش دَبی بلاگ، بجنورد-خبرنگاران- مدیرحفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: 2 نفر از کارگران معدن بوکسیت کارخانه آلومینای ایران واقع در این شهرستان به اتهام شکار غیرمجاز بزغاله وحشی دستگیر شدند.

خبرنگاران 2 کارگر آلومینای جاجرم به اتهام شکار بزغاله وحشی دستگیر شدند

احمد صفرزاده روز چهارشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: اکیپ یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، جاجرم از داخل خودرو و کوله پشتی این کارگران معدن که در نزدیکی پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو قرار گرفته است، لاشه یک راس بزغاله وحشی را کشف شد.

وی افزود : با همکاری حراست این واحد صنعتی کارگران متخلف و شکارچی غیر مجاز بزغاله وحشی دستگیر و پرونده آنها برای برخورد قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: جمعیت این گونه وحشی در چند سال گذشته در کوه های بهار و اوزوم در این منطقه چند برابر افزایش یافت و هم اکنون این گونه جانوری به عنوان گونه های تحت حمایت محیطزیست قرار گرفته است که شکار آن ممنوع است.

وی اظهارداشت : براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیطزیست شکار هر راس بزغاله وحشی حدود 250 میلیون ریال است که در صورت اثبات جرم این دو متهم، باید این جریمه به خزانه دولت واریز گردد.

شهرستان جاجرم در جنوب استان خراسان شمالی، پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو را در خود جای داده که یکی از زیستگاه های اصلی یوزپلنگ آسیایی است که علاوه بر یوپلنگ گونه های دیگر وحوش مانند آهو، پلنگ، گرگ، کفتار، بزمجه و هوبره در این پناهگاه رد یابی شدند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17622

به "خبرنگاران 2 کارگر آلومینای جاجرم به اتهام شکار بزغاله وحشی دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 کارگر آلومینای جاجرم به اتهام شکار بزغاله وحشی دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید