خروج 138 هزار نفر از مرز مهران در تاسوعا و عاشورای حسینی

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از ورود 29 هزار نفر به کشور در 24 ساعت گذشته از مرز مهران اطلاع داد.

خروج 138 هزار نفر از مرز مهران در تاسوعا و عاشورای حسینی

نورالله دلخواه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم امسال تاکنون 138 هزار و 708 نفر از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات و شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی از مرز بین المللی مهران خارج شدند و همین مدت زمان 56 هزار و 706 نفر در 10 روز اول محرم از مرز بین المللی مهران وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه در روز تاسوعای حسینی 10 هزار و 234 نفر و در روز عاشورای حسینی نیز 14 هزار 945 نفر از مرز مهران تردد داشته اند، توضیح داد: مجموع تردد زوار حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی 25 هزار و 179 نفر بوده است.

دلخواه توضیح داد: در دو روز نهم و دهم محرم مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی نیز 11 هزار و 170 هزار نفر از مرز مهران خارج و 14 هزار و 10 نفر وارد کشور شده است .

وی بابیان اینکه موج بازگشت زوار تاسوعا و عاشورای حسینی از کربلای معلی به وسیله مرز بین المللی مهران از ظهر روز عاشورای حسینی آغاز شده است، یادآور شد: تمهیدات لازم برای بازگشت و انتقال زائران و عزاداران حسینی از مرز مهران به نقاط مختلف کشور فراهم شده و هم اکنون 80 دستگاه خودرو ذخیره در این مرز مستقر است.

رئیس پلیس راه استان ایلام از افزایش تردد وسایل نقلیه مربوط به زائران مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در دور بازگشت به کشور از مرز مهران اطلاع داد.

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: حدود 150 هزار نفر زائر طی چند روز گذشته از کشور خارج شده اند که بخشی با استفاده از حمل و نقل عمومی و بخشی نیز با استفاده از خودروهای شخصی به مرز مهران عزیمت نموده اند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با استان های معین ، موضوع تامین وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی زائران عتبات عالیات حل شده و به میزان کافی خودرو عمومی به مرز مهران اعزام شده است.

رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد: دارندگان خودروهای شخصی پس از بازگشت به کشور، قبل از آغاز به رانندگی حتماً از وضعیت وسیله نقلیه خود اطلاع پیدا نموده و همچنین با استراحت کافی ادامه راستا دهند.

همتی زاده گفت: جاده های استان به ویژه راستاهای حوزه شمالی استان بیشتر به صورت کوهستانی و پرپیچ و خم است پس به صورت موکد به رانندگان توصیه می کنیم که با احتیاط و صبر و حوصله رانندگی نموده و از سبقت های نابجا و عجله و شتاب در رانندگی پرهیز نمایند.

جانشین انتظامی استان گفت: دانش آموزان دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه دارای معافیت تحصیلی در سنوات مجاز تحصیلی با شرایط خاص می توانند برای ایام اربعین حسینی و در بازده زمانی معین از کشور خارج شوند.

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ شهاب عزیززاده با اعلام این خبر، اظهار کرد: برابر اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا و با توجه به استقبال مشمولان جوان مشتاق زیارت کربلای معلی تصمیماتی برای خروج این دسته از مشمولان اندیشیده شده است .

وی اضافه کرد: به منظور تکریم و فراهم کردن رضایت مشمولان زائر عتبات عالیات، کلیه دانش آموزان ، دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه دارای معافیت تحصیلی در سنوات مجاز تحصیلی به شرط آنکه در بازده زمانی 7 مهر تا 10 آبان ماه درخواست خروج از کشور به وسیله سامانه اینترنتی سازمان وظیفه عمومی ثبت نمایند بدون اخذ وثیقه و ضمانت بانکی مجوز خروج از کشور برای آنها صادر خواهد شد.

جانشین انتظامی استان ایلام گفت: شرط خروج مشمولان یاد شده ثبت نام در سامانه اینترنتی سازمان وظیفه عمومی و فقط در بازده زمانی معین شده است و غیر از مدت زمان معین شده می طلبد این عزیزان حتماً پس از تکمیل ثبت نام و داشتن گذرنامه معتبر و زمان دار و همچنین وثیقه و ضمانت بانکی به مرز مهران مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2634

به "خروج 138 هزار نفر از مرز مهران در تاسوعا و عاشورای حسینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج 138 هزار نفر از مرز مهران در تاسوعا و عاشورای حسینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید