دولت افغانستان: توانایی حفظ مناطق تحت کنترل پس از خروج نظامیان آمریکایی را داریم

به گزارش دَبی بلاگ، درحالی که وزیر خارجه آمریکا نسبت به افزایش پیشروی های طالبان پس از خروج نیروهای خارجی هشدار داده است، وزیر کشور افغانستان گفت که دولت پس از خروج این نیروها هم توانایی حفظ مناطق تحت کنترل را دارد.

دولت افغانستان: توانایی حفظ مناطق تحت کنترل پس از خروج نظامیان آمریکایی را داریم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مسعود اندرابی وزیر کشور افغانستان در واکنش به هشدارهای آمریکا مبنی بر اینکه خروج نیروهای خارجی منجر به پیشروی های طالبان می گردد، توضیح داد که پس از خروج این نیروها نیز دولت افغانستان توانایی حفظ مناطق تحت کنترل خود را دارد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اخیراً در نامه ای به رئیس جمهور افغانستان گفته بود: حتی با ادامه یاری های اقتصادی آمریکا برای نیروهای شما، پس از خروج نیروهای آمریکا نگران هستم که شرایط امنیتی در افغانستان وخیم تر گردد و طالبان بتواند فوراً مناطق بیشتری را تحت تصرف خود درآورد.

اندرابی تاکید نمود که نیروهای امنیتی افغان قادر به حفظ مناطق تحت کنترل دولت هستند اما احتمالاً بدون حمایت هوایی آمریکا برای کنترل پاسگاه ها در مناطق دورافتاده تلفات سنگینی را متحمل خواهند شد.

وزیر خارجه افغانستان به آسوشیتدپرس گفت: نیروهای امنیتی افغان کاملاً قادر به دفاع از پایتخت و شهرها و مناطقی است که اکنون در آن حضور داریم، نیروهای امنیتی افغان سال جاری به طالبان ثابت کردند که قادر این گروه قادر به تصرف مناطق نخواهد بود.

وی با اظهار اینکه طالبان هنوز روابطش را با القاعده قطع نکرده نیز افزود: خروج شتاب زده و حساب نشده مطمئناً می تواند فرصتی را برای تروریست ها ایجاد کند تا دنیا را تهدید نمایند.

اندرابی همچنین تاکید نمود که افغانستان همچنان به ادامه حمایت های جامعه دنیای از جمله آمریکا و ناتو در زمان جنگ و صلح احتیاج دارد.

بر اساس توافقنامه طالبان و آمریکا که در 10 اسفند سال 1398 به امضا رسید، تمام نیروهای خارجی باید افغانستان را تا اول ماه می (14 اردیبهشت) ترک نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16437

به "دولت افغانستان: توانایی حفظ مناطق تحت کنترل پس از خروج نظامیان آمریکایی را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان: توانایی حفظ مناطق تحت کنترل پس از خروج نظامیان آمریکایی را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید