ملاقات سفیر آمریکا با عبدالله؛ کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان بی طرف باشد

به گزارش دَبی بلاگ، سفیر آمریکا و رئیس اجرایی دولت افغانستان طی دیداری در کابل تاکید کردند که فرایند رسیدگی به شکایت های انتخاباتی باید بی طرفانه و بر اساس قانون انجام گردد.

ملاقات سفیر آمریکا با عبدالله؛ کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان بی طرف باشد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جان بس سفیر آمریکا در افغانستان پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات این کشور با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی ملاقات و گفت وگو کرد.

دو طرف تاکید کردند که فرایند رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان باید بی طرفانه، بر اساس قانون و ضوابط انتخابات انجام گردد.

عبدالله رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در فیسبوکش اطلاع داد که در دفتر کارش با سفیر آمریکا ملاقات نموده است و درباره دستیابی صلح و فرایند رسیدگی به شکایات انتخاباتی گفت وگو نموده اند.

جان بس سفیر آمریکا در کابل با اشاره به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و احتمال تغییر آن گفته بود: همه افغان ها به یاد داشته باشند که این نتایج ابتدایی هستند.

بس در پیامی که در توئیترش نوشته بود: پیش از اینکه نتایج نهایی انتخابات مورد تأیید قرار گیرد باید گام های زیادی برداشته گردد تا مردم نسبت به نتایج اطمینان داشته باشند.

این دیپلمات آمریکایی اضافه نمود: ما از کار کیمسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان برای رسیدگی به شکایات پیش از تأیید نهایی نتایج حمایت می کنیم.

کمیسیون انتخابات افغانستان یکشنبه پس از گذشت نزدیک به 3 ماه از برگزاری انتخابات نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام نمود که با مخالفت شماری از تیم های انتخاباتی روبه رو شد.

براساس نتایج منتشرشده توسط کمیسیون انتخابات، اشرف غنی 50.64 درصد از مجموع آرا را کسب نموده و پس از وی نیز عبدالله عبدالله 39.52 درصد آرا را اخذ نموده است.

با این حال عبدالله با متهم کردن کمیسیون به تقلب به نفع اشرف غنی می گوید که براساس آرای پاک و در صورت باطل شدن آرای تقلبی تیم وی پیروز انتخابات خواهد بود.

این ملاقات پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات افغانستان و پیشتازی اشرف غنی رهبر تیم دولت ساز صورت گرفت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4805

به "ملاقات سفیر آمریکا با عبدالله؛ کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان بی طرف باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سفیر آمریکا با عبدالله؛ کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان بی طرف باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید