روسیه: فشارها بر ونزوئلا را خنثی می کنیم

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران نوشت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در دیدار امروز خود با دلسی رودریگز معاون رئیس جمهور ونزوئلا، گفت مسکو تمام قد در کنار کاراکاس ایستاده است و تمامی تهدیدات و فشارها علیه این کشور را خنثی می نماید.

روسیه: فشارها بر ونزوئلا را خنثی می کنیم

لاوروف در ادامه به نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که در ماه ژوئیه در کاراکاس برگزار گردید اشاره نمود و گفت: شرکت کنندگان در این نشست دوباره همبستگی خود را با مردم و دولت ونزوئلا در حفظ هنجارها و اصول حقوق بین الملل، به ویژه مواردی که در منشور سازمان ملل ذکر شده است اظهار داشتند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه اضافه نمود: ما همواره به این اصول متعهد خواهیم بود و همواره در کنار شما ایستاده ایم و از حق هر ملتی که مستقلانه راستا پیشرفت خود را انتخاب نموده است و با روش های یک جانبه غیرقانونی مخالفت می نماید دفاع می کنیم.

او از برنامه روسیه و ونزوئلا برای مصاحبه درباره جزئیات همکاری های میان دو کشور در مورد مسائل بین المللی از جمله در سازمان ملل و دیگر چارچوب های چندجانبه اطلاع داد.

از بهمن 1397 که خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، خود را رئیس جمهور موقت این کشور خواند و بلافاصله آمریکا حمایت خود را از او اظهار داشت فشارها بر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، از سوی واشنگتن به شدت افزایش یافته است. پس از اجرای کودتایی نافرجام برای برکناری مادورو، اعمال تحریم های مختلف علیه کاراکاس و مسدود کردن تمام دارایی های دولت ونزئلا در آمریکا به تازگی رسانه ها از طرح دولت ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا اطلاع داده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2182

به "روسیه: فشارها بر ونزوئلا را خنثی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: فشارها بر ونزوئلا را خنثی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید