سامانه بارشی جدید در راه گیلان ، احتمال آبگرفتگی خزانه ها و لبریز شدن شالیزارها

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با ورود سامانه بارشی جدید، احتمال آبگرفتگی خزانه ها و لبریز شدن شالیزارها وجود دارد، بنابراین زهکشی شالیزارها اهمیت دارد.

سامانه بارشی جدید در راه گیلان ، احتمال آبگرفتگی خزانه ها و لبریز شدن شالیزارها

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، محمد دادرس افزود: این سامانه بارشی از عصر و شب روز سه شنبه نهم اردبیهشت 99 وارد بخش های غربی کشور و همچنین استان گیلان می شود و عمده فعالیت این سامانه بارشی مربوط به روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(10 و 11 اردیبهشت) است.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: شدت فعالیت این سامانه بارشی برای چهارشنبه شب و صبح پنجشنبه پیش بینی می شود.

دادرس بیان نمود: برای حوضه آبریز سدسفیدرود و استان های کردستان، زنجان و قزوین بارش های رگباری شدید همراه با رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.

وی افزود: بارش در کردستان خیلی شدید در قزوین و زنجان شدید پیش بینی می شود و این شرایط می تواند منجر به وقوع سیل در بالادست سد سفیدرود، جاری شدن سیلاب به پایین دست در حوضه قزل اوزن و با شدت کمتر در حوضه شاهرود و افزایش ناگهانی دبی ورودی سفیدرود به سد منجیل شود.

دادرس افزود: همچنین بارش شدید در جلگه مرکزی و شرق گیلان مورد انتظار است و با توجه به بالا آمدن آب رودخانه های داخلی استان گیلان و شرایط پرآبی فعلی رودخانه ها، احتمال طغیان و سیلابی شدن وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان اظهارکرد: این پیش بینی ها براساس نقشه های هواشناسی امروز دوشنبه هشتم اردیبهشت بوده و با توجه به تغییرپذیری زیاد جو در فصل بهار، هر گونه تغییر شامل تضعیف یا تقویت شرایط بارشی، مجدداً اطلاع رسانی می شود.

وی گفت: با توجه به شدت بارش ها در این سامانه، احتمال رانش و لغزش زمین نیز وجود دارد که باید مورد توجه مسئولان و مردم قرارگیرد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8280

به "سامانه بارشی جدید در راه گیلان ، احتمال آبگرفتگی خزانه ها و لبریز شدن شالیزارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی جدید در راه گیلان ، احتمال آبگرفتگی خزانه ها و لبریز شدن شالیزارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید