سرعت اینترنت هنوز به قبل کرونا نرسیده است

به گزارش دَبی بلاگ، به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با شیوع کرونا و افزایش مصرف اینترنت در کشور، میانگین سرعت اینترنت موبایل که پیش از این حدود 11 مگابیت برثانیه بود، به پنج مگابیت برثانیه رسید و اکنون با اقداماتی که اجرا شده به حدود 9مگابیت برثانیه رسیده که هنوز هم به سرعت قبل نرسیده است.

سرعت اینترنت هنوز به قبل کرونا نرسیده است

سرعت اینترنت از مواردی است که همیشه برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوبمی گردد. طبق آمار وب سایت Speedtest شاخص های دنیای اینترنت را در کشورها آنالیز می نماید، در ماه ژانویه سال 2020، اینترنت موبایل ایران با متوسط سرعت دانلود 27.53 مگابیت برثانیه در رتبه 70 قرار داشت، همچنین در بخش اینترنت پهن باند ثابت نیزایران با متوسط سرعت دانلود 18.41 مگابیت برثانیه، صندلی 122 دنیای را کسب نموده بود.

اما در ماه مارس، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران 22.72 مگابیت برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، 10.97مگابیت برثانیه است که رتبه ایران را به 79 از میان 141 کشور رسانده، در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، 10.10مگابیت برثانیه و متوسط سرعت آپلود 5.68 مگابیت برثانیه است که رتبه ایران را به 153 از میان 176 کشور رسانده است.

در این راستا حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در ایام کرونا، مصرف اینترنت افزایش پیدا کرد، اضافه کرد: ما در ابتدای کرونا، ابتدا یک افت کیفیت شدید داشتیم. در حوزه موبایل میانگین سرعت اینترنتما پیش از این حدود 11 مگابیت برثانیه سرعت ما بود، در دوره کرونا مواردی به پنج مگابیت برثانیه هم رسیدیم، مخصوصا در شهرهایبزرگ که ترافیک بالا بود. با اقداماتی که انجام دادیم، سرعت را به حدود 9 مگابیت برثانیه رساندیم که البته هنوز هم به قبل نرسیدیم.

وی ادامه داد: یک بخشی از این اقدامات، احتیاج به تقویت شبکه داشت و بخشی هم بحث دسترسی به وسیله رادیو و باندهای فرکانسیبود. برای این کار یا باید تعداد BTS هایمان را دو برابر می کردیم، اما در کوتاه مدت امکان ندارد که ظرفیت BTS را چند برابر کنیم. همینالان هم در تهران برای BTS زدن مشکل داریم، چون هم مردم معارضند هم دریافت مجوزهای لازم سخت است. اما در نهایت با اقداماتیکه انجام شد از جمله اشتراک گذاری فرکانس توانستیم سرعت را بهبود دهیم و تا حدود قبل برسانیم.

فلاح جوشقانی با اشاره به افت کیفیت در حوزه اینترنت ثابت، اظهار کرد: به دلیل افزایش ظرفیت و به خصوص برای اینکه بتوانیم بارشبکه موبایل را هم کم کنیم، ارائه بسته های رایگان هم باعث شد ترافیک بیشتر گردد و افت کیفیت ایجاد شد. با اقداماتی از جمله افزایشظرفیت انتقال در شبکه و یاری مخابرات در مراکز مختلف که تراکم ترافیکی بود، ظرفیت ها افزایش یافت و اکنون حوزه فیکس هم به قبل ازشرایط قبلی رسیده است. زمانی میانگین سرعت هشت مگابیت برثانیه بود و الان به حدود هفت رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: چنین مواردی قطعا در رتبه ما در بین الملل تاثیر داشته و رتبه ما را دردنیا پایین آورده است. با اقداماتی که انجام گرفته هم ممکن است به قبل از شرایط کرونا نرسیم اما به چیزی که بوده بیشتر نزدیک خواهدشد. ،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8601

به "سرعت اینترنت هنوز به قبل کرونا نرسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت اینترنت هنوز به قبل کرونا نرسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید