سفر در تعطیلات نیمه خرداد تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست

به گزارش دَبی بلاگ، ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی، سفر در تعطیلات نیمه خرداد تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست.

سفر در تعطیلات نیمه خرداد تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست

تکلیف سفر در تعطیلات نیمه خرداد

علی اصغر مونسان درباره آخرین برنامه ریزی ها برای تعطیلات نیمه خرداد همزمان با رحلت امام خمینی (ره) گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا مجموعه ای از دستگاه های دولتی حضور دارند که موضوع سفر در این تعطیلات در آن جا به بحث گذاشته خواهد شد. کوشش می گردد بهترین تصمیم گرفته گردد و حتما اولویت سلامت مردم است.

مونسان در جریان بازدید از یک مرکز تزریق واکسن در غرب تهران اظهار کرد: اگر واکسیناسیون در حجم بالایی انجام گردد، علی القاعده بخش گردشگری می تواند با شدت بیشتری فعالیت خود را از سربگیرد. ما در حال حاضر سفر و اقامت ها را محدود نموده ایم، یقینا واکسیناسیون باعث می گردد گردشگری دوباره رونق بگیرد. حجم بالایی از صنوف به گردشگری مرتبط هستند و کسب و کارشان راه می افتد.

او درباره جذب اتباع خارجی به ویژه از کشورهای همسایه برای واکسیناسیون در ایران گفت: ان شاء الله با وجود واکسن داخلی که ظاهرا با تیراژ بالا فراوری خواهد شد، در آینده نزدیک این ظرفیت وجود خواهد داشت تا واکسیناسیون را برای خارجی ها انجام دهیم که می تواند در گردشگری درمان که الان کم و بیش رایج است، موضوع جدیدی باشد و تلفیق درمان و گردشگری را به ویژه برای کشورهای منطقه در کنار هم داشته باشیم.

عضو هیأت دولت درباره سرعت دریافت واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: واکسیناسیون در شرایط سخت تحریم و محدودیت انتقال منابع اقتصادی از خارج کشور درحال انجام است. دولت تمام کوشش و توان خود را برای مردم به کار گرفت. فکر نمی کنم جلسه ای در دولت بوده باشد که راجع به کرونا در آن صحبت نشده باشد، این صحبت ها علاوه بر جلسات ستاد کرونا بود. در همه جلسات دولت رئیس جمهور روی خرید واکسن تاکید می کردند که رخ داد و با سرعت خوبی هم پیش می رود و با واکسن داخلی که سه چهار مرکز فراوری می نمایند و مورد تایید وزارت بهداشت است. به گفته آقای نمکی، وزیر بهداشت تابستان خوبی خواهیم داشت. فکر می کنم در روزهای آینده واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد، فراوریات داخل هم که برسد این سرعت خیلی بیشتر خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18047

به "سفر در تعطیلات نیمه خرداد تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر در تعطیلات نیمه خرداد تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید