سومین کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی ساخته می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، معاون پسماند های ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در روز های آینده کلنگ سومین کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی در محدوده مجتمع پردازش و دفع آبعلی به زمین می خورد.

سومین کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی ساخته می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی احمد مهرابی گفت: روزانه بین 33 تا 35 هزار تن نخاله ساختمانی در تهران فراوری می شود که برای کاهش دفن آن ها، شهرداری تهران از سال های گذشته دو کارخانه هر یک به ظرفیت 3 هزار و 300 تن را در محدوده انتهاى اتوبان شهید یاسینى راه اندازی نموده است.

معاون پسماند های ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه 20 تا 21 هزار تن نخاله ساختمانی به مجتمع آبعلی منتقل می شود که از این میزان 6 هزار و 600 تن وارد کارخانه های بازیافت می شوند، ادامه داد: فرایند کار به این شکل است که پس از ورود نخاله، عملیات مربوط به جداسازی، شستشو و شکسته شدن عناصر مختلف نخاله توسط دستگاه سنگ شکن انجام می شود و در نهایت 85 درصد از نخاله ورودی به دانه بندی های مختلف شن و ماسه تبدیل می شود و به چرخه فراوری باز می شود.

مهرابی همچنین با اشاره به اینکه روزانه حدود 14 هزار تن پسماند ساختمانی دفن می شود، توضیح داد: از آن جا که این نوع پسماند قاتل خاموش طبیعت است و دفن آن ها بیش از پسماند های خانگی آسیب زاست، سازمان پسماند تصمیم گرفت تا انتها سال دو کارخانه دیگر بازیافت نخاله های ساختمانی هر یک با ظرفیت 3 هزار و 300 تن را افتتاح کند.

وی افزود: کلنگ اولین کارخانه با دریافت مجوز های لازم از سازمان حفاظت محیط زیست، با حضور مدیران خدمات شهری در روز های آینده به زمین می خورد و قرار است در فاز اول و تا 3 ماه آینده عملیات مربوط به دریافت نخاله انجام شود و در فاز دوم اقدامات مربوط به تبدیل نخاله ها به کف پوش های اسفنجی برای کف سازی معابر صورت بگیرد.

مهرابی در انتها گفت: اقدامات شهرداری تهران در خصوص ساخت کارخانه نخاله های ساختمانی تا به امروز مورد توجه و استقبال بسیاری از کلانشهر های ایران همچون اراک و قم قرار گرفته است و امکان دارد این پروژه در سایر شهر ها نیز اجرا شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10740

به "سومین کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید