صدور مجوز تاسیس صندوق های پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد، خواجه نصیر و صنعت دفاعی خبرنگاران

به گزارش دَبی بلاگ، کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری با اعطای مجوز تاسیس صندوق های پژوهش و فناوری غیردولتی استان کهگیلویه و بویراحمد، خواجه نصیر و صنعت دفاعی موافقت کرد.

صدور مجوز تاسیس صندوق های پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد، خواجه نصیر و صنعت دفاعی خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری به ریاست غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دبیری علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و با حضور تمامی اعضا در محل صندوق نوآوری به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه تغییر ساختار صندوق پژوهش و فناوری توسعه همکاری های بین المللی فناورانه ایرانیان که پیش از این با گزارش نظارتی دبیرخانه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری به حالت تعلیق و لغو مجوز درآمده بود مورد بحث و برسی اعضا نهاده شد و تغییر کامل سهامداران این صندوق و نام آن به توسعه ماشین سازی تصویب شد.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد

با تصویب اعضای کارگروه، مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شد. این صندوق با سرمایه ثبتی 30 میلیارد ریال و با مشارکت 49 درصدی بازیگران اصلی علم و فناوری استان شامل پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه یاسوج و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به عنوان بخش دولتی و مشارکت 51 درصدی بخش خصوصی تاسیس شده است.

صدور مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت دفاعی

در ادامه صدور مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت دفاعی با سرمایه ثبتی 500 میلیارد ریال مورد آنالیز اعضا نهاده شد و به تصویب رسید. 49 درصد از سهام این صندوق را بخش دولتی و 51 درصد دیگر را بخش خصوصی تشکیل داده است.

اعطای مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی خواجه نصیر

در این جلسه درخواست مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی خواجه نصیر با سرمایه ثبتی 100 میلیارد ریال مورد آنالیز نهاده شد و تصویب شد. دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان سهامدار بخش دولتی در مجموع 34 درصد سهام صندوق و بخش خصوصی 66 درصد از سهام این صندوق را تشکیل می دهند.

تغییرات سهامداری صندوق های پژوهش و فناوری ارس، خراسان جنوبی و مواد پیشرفته و انرژی

در ادامه جلسه با تغییرات سهامداری صندوق های پژوهش و فناوری ارس، خراسان جنوبی، مواد پیشرفته و انرژی و تمدید مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر موافقت شد.

تصویب الزام حداقل سرمایه تادیه شده صندوق های پژوهش و فناوری

پس از گزارش آماری شرایط سرمایه صندوق های پژوهش و فناوری، اعضای کارگروه با مصوبه الزام حداقل سرمایه تادیه شده برای صندوق ها موافقت کردند. بر اساس این مصوبه صندوق های پژوهش و فناوری استان تهران با سرمایه تادیه شده کمتر از 100 میلیارد ریال، سایر استان ها با سرمایه تادیه شده کمتر از 50 میلیارد ریال و صندوق های استان های کمتر توسعه یافته با سرمایه تادیه شده کمتر از 30 میلیارد ریال موظف شدند تا خاتمه خرداد ماه 1400 سرمایه خود به میزان حداقل سرمایه فوق، افزایش دهند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15910

به "صدور مجوز تاسیس صندوق های پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد، خواجه نصیر و صنعت دفاعی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز تاسیس صندوق های پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد، خواجه نصیر و صنعت دفاعی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید