فارس من، درخواست افزایش سقف انتخاب واحد در ترم آینده، افزایش تعداد واحدهای مجاز به صورت معرفی به استاد

به گزارش دَبی بلاگ، بعضی کاربران فارس خواهان افزایش سقف انتخاب واحد برای دانشجویان شده اند. خبرنگار این مطالبه را پیگیری نموده است.

فارس من، درخواست افزایش سقف انتخاب واحد در ترم آینده، افزایش تعداد واحدهای مجاز به صورت معرفی به استاد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه در این سامانه خواهان افزایش سقف انتخاب واحد برای دانشجویان شده اند.

این کاربران نوشته اند: متأسفانه بیماری کرونا، عده کثیری را به عناوین مختلف گرفتار نموده و برای آنها عواقبی از جمله عقب ماندگی درسی به همراه داشته که به نظر می رسد، تنها راه چاره موثر، افزایش سقف انتخاب واحد در سال تحصیلی پیش رو باشد، به این صورت که در هر نیمسال، به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد این اختیار داده گردد تا بتوانند بیش از 14 واحد اخذ نمایند، همچنین دانشجویان دوره کارشناسی با معدل کمتر از 17، مجاز باشند بیشتر از 20 واحد انتخاب نمایند، به این ترتیب افراد نه تنها متحمل هزینه های اقتصادی و زمانی اضافی نمی شوند بلکه با فرصت جبرانی که برایشان فراهم شده، امکانی به وجود می آید تا در موعد مقرر فارغ التحصیل شوند.

پیگیری سوژه توسط خبرنگار

خبرنگار این سوژه را پیگیری کرد و امکان اجرایی شدن این خواسته که دانشجویان کارشناسی ارشد بتوانند بیش از 14 واحد اخذ نمایند و دانشجویان کارشناسی با معدل کمتر از 17 هم بتوانند بیشتر از 20 واحد انتخاب نمایند، تا در موعد مقرر فارغ التحصیل شوند، را مورد پرسش قرار داد.

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار، اظهارداشت: فعلا مقررات آموزشی تغییر ننموده است.

افزایش تعداد واحدهای قابل انتخاب به صورت معرفی به استاد

وی گفت: در ترم جاری به دلیل مسائلی که به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد شد، وزارت علوم شرایط معرفی به استاد را تسهیل کرد و تعداد واحدهای معرفی به استاد نسبت به ترم های قبل افزایش یافت.

حسینی شرح داد: به این ترتیب، در حال حاضر دانشجویانی که می خواهند فارغ التحصیل شوند، می توانند در انتهای ترم آخر تا سه درس معرفی به استاد بگذرانند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اضافه کرد: به این ترتیب دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی می توانند تا سه درس معرفی تا سقف 8 واحد را معرفی به استاد بگذرانند.

وی گفت: با این کار عملا به فارغ التحصیلی دانشجویان در موعد مقرر یاری شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8852

به "فارس من، درخواست افزایش سقف انتخاب واحد در ترم آینده، افزایش تعداد واحدهای مجاز به صورت معرفی به استاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، درخواست افزایش سقف انتخاب واحد در ترم آینده، افزایش تعداد واحدهای مجاز به صورت معرفی به استاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید