لاوروف در گفتگوی تلفنی با همتای ارمنی خود بر حل بحران قره باغ تاکید نمود

به گزارش دَبی بلاگ، وزیر امور خارجه روسیه خواهان آتش بس فوری در منطقه قره باغ شد.

لاوروف در گفتگوی تلفنی با همتای ارمنی خود بر حل بحران قره باغ تاکید نمود

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه در تبادل نظری تلفنی با همتای ارمنی خود زهراب مناتساکانیان، خواهان آتش بس فوری در منطقه قره باغ کوهستانی شد و تاکید نمود که مسکو آماده یاری به جستجوی راه چاره انتها درگیری ها میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان به وسیله سازمان امنیت و همکاری در اروپا است.

  • جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

    سایت وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام نمود که لاوروف ضمن این تبادل نظر، ارمنستان را در خصوص نگرانی روسیه از فرایند رو به افزایش شمار تلفات جنگی که در اواخر ماه سپتامبر شروع شد، آگاه کرد.

    درگیریهای مجدد بین آذربایجان و ارمنستان از روز یکشنبه گذشته 27 سپتامبر شروع شد، در حالی که نبردهای شدیدی میان ارتش این دو کشور در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی در گرفت. این منطقه در تابستان 2014، در آوریل سال 2016 و همینطور در جولای گذشته شعله های جنگ را تجربه کرد. آذربایجان و ارمنستان حکومت نظامی وضع کردند و تحرکات نظامی خود را افزایش دادند. هر دو طرف درگیری گزارشاتی از تلفات در میان غیرنظامیان خود داده اند.

    فاز جدید درگیری های مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی از ساعت های اولیه روز ششم مهر ماه از سر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11203

به "لاوروف در گفتگوی تلفنی با همتای ارمنی خود بر حل بحران قره باغ تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف در گفتگوی تلفنی با همتای ارمنی خود بر حل بحران قره باغ تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید