مادورو به ارتش ونزوئلا دستور آماده باش داد

به گزارش دَبی بلاگ، تهران - خبرنگاران - رئیس جمهوری ونزوئلا از ارتش این کشور خواست که برای حمله احتمالی آمریکا آماده باشد.

مادورو به ارتش ونزوئلا دستور آماده باش داد

به گزارش عصر شنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا چند روز پس از کودتای نافرجام در این کشور و در حالی که مخالفان اقدام به تظاهرات خیابانی نموده اند، به ارتش این کشور دستور داد برای حمله احتمالی آمریکا آماده باشد.

رسانه های آمریکایی از نشست اعضای ارشد تیم امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای آنالیز گزینه های نظامی علیه ونزوئلا خبر دادند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی، مایک پمپئو وزیر خارجه و پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا در این جلسه حضور داشتند.

اعضای تیم امنیت ملی ترامپ چهارشنبه گذشته نیز برای آنالیز گزینه نظامی برای حمایت از خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلایی، تشکیل جلسه داده بودند که دچار اختلاف شده و به اجماع دست نیافتند.

مقام های آمریکایی از جمله پمپئو و بولتون بارها درباره احتمال حمله نظامی به ونزوئلا سخن گفته اند. این در حالی است که روسیه، چین و گروه لیما به شدت با دخالت نظامی مخالفت نموده اند.

ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز گذشته در گفت و گوی تلفنی پیرامون ونزوئلا بحث کردند که در این تماس طرف روس تاکید نمود که فقط مردم ونزوئلا حق معین سرنوشت خود را دارند.

پمپئو هفته گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی و در اظهاراتی جنگ طلبانه به دولت کاراکاس هشدار داد که واشنگتن آماده اقدام نظامی برای مداخله در بحران ونزوئلا است.

بحران ونزوئلا پس از کودتای نافرجام سه شنبه گذشته شدت گرفته و گوایدو از هواداران خود خواسته که برای تظاهرات موسوم به عملیات آزادی به خیابان ها بریزند.

همین مساله باعث شد که خیابان های کاراکاس و چند شهر دیگر ونزوئلا در چند روز گذشته به صحنه درگیری های شدید تبدیل گردد.

مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا نیز بیان کرد که کودتای گوایدو شکست خورده است و ارتش همچنان از او حمایت می نماید.

شبد**9416**1379

منبع: ایرنا
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 961

به "مادورو به ارتش ونزوئلا دستور آماده باش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو به ارتش ونزوئلا دستور آماده باش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید