واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به اظهارات برجامی دولت بایدن

به گزارش دَبی بلاگ، تهران (پانا) - معاون مطبوعاتی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل به ادعای وزیر امور خارجه جدید آمریکا درباره نقض تعهدات برجامی توسط ایران واکنش نشان داد.

واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به اظهارات برجامی دولت بایدن

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، علیرضا میریوسفی در سازمان ملل در گفت وگو با نیوزویک و در واکنش به ادعای آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه جدید آمریکا درباره نقض برجام از سوی ایران، گفت که آمریکا نه تنها تعهدات هسته ای اش را نقض کرده بلکه از قطعنانه 2231 شورای امنیت نیز تخطی کرده است.

وی گفت: دولت جدید آمریکا نیز مانند دولت پیش از خود، در حال تخطی از تعهدات مقرر شده اش در برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

میریوسفی بیان نمود: همان طور که ظریف؛ وزیر امور خارجه و روانچی؛ سفیر در اظهارات اخیرشان بیان کرده اند، ما همیشه گفته ایم که آمریکا به عنوان طرفی از توافق که نه تنها از برجام بلکه از قطعنانه 2231 تخطی کرده است و این خود تخطی از قوانین بین المللی است، باید به هر دوی آن ها پایبند باشد و تحریم هایی را که اعمال کرده است، لغو کند.

معاون مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل ادامه داد: ایران از توافق تخطی نکرده است، فقط طبق پاراگراف 36 آن عمل کرده است که به ایران اجازه می دهد در مواجهه با عدم پایبندی مستمر تز طرف دیگر اعضای توافق، اقداماتی چاره ساز انجام دهد.

آنتونی بلینکن در نشست خبری خود با ادعای نقض برجام از سوی ایران، گفت: بایدن بسیار شفاف است. اگر ایران به تعهدات خود ذیل توافقنامه هسته ای عمل کند، آمریکا نیز برمی گردد. اگر ایران به برجام برگردد و پایبند باشد، ما یک تیم تخصصی برای گفت وگو درباره بازگشت به این توافق تشکیل می دهیم. آن زمان همراه با متحدان خود از برجام به عنوان سکویی برای حل موضوعات دیگر استفاده خواهیم کرد. اما تا آن زمان فاصله زیادی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15187

به "واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به اظهارات برجامی دولت بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به اظهارات برجامی دولت بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید