واکنش واعظی به احتمال میانجیگری عمان بین ایران و آمریکا

به گزارش دَبی بلاگ، محمود واعظی رئیس دفتر روحانی می گوید سفر بن علوی وزیر خارجه عمان به تهران ارتباطی به موضوع میانجیگری این کشور در روابط تهران و واشنگتن ندارد.

واکنش واعظی به احتمال میانجیگری عمان بین ایران و آمریکا

با همراهی تور مسقط از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرنگاران، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در جمع خبرنگاران درباره دلایل سفر بن علوی وزیر خارجه عمان به تهران و این که آیا این سفر برای میانجیگری بین ایران و آمریکا بوده است، گفت: وزیر خارجه عمان در سفر چند روز پیش به تهران با ظریف ملاقات و مذاکره کرد و وزیر خارجه نیز امروز گزارش این ملاقات را در دولت ارائه کرد، بن علوی در تهران درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه ای صحبت کردند. اصلاً در صحبت آنها بحث میانجی گیری نبوده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره این که اعلام شده است که دو هیئت سیاسی مجزا از عراق به نمایندگی از نخست وزیر این کشور یکی به ایران و یکی به آمریکا رفته است، آیا این هیئت به ایران آمده است، گفت: نه، عراقی ها گفته اند بنا داریم دو هیئت یکی به ایران و یکی به آمریکا بفرستیم؛ الآن که این هیئت تهران هم نیستند. روابط تهران بغداد بسیار نزدیک است، ما که نمی گوییم که نفرستند، حتماً می آیند، حرف آنها را هم می شنویم؛ اما مهم این است که ما درباره پیشنهاد آنها چه تصمیم می گیریم.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4725

به "واکنش واعظی به احتمال میانجیگری عمان بین ایران و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش واعظی به احتمال میانجیگری عمان بین ایران و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید