وزیر لبنانی: بشار اسد با طرح ویژه آوارگان سوری موافقت نموده است

به گزارش دَبی بلاگ، وزیر امور اجتماعی و گردشگری لبنان اظهار داشت، دولت و رئیس جمهور سوریه با طرح ویژه بازگشت آوارگان موافقت نموده اند.

وزیر لبنانی: بشار اسد با طرح ویژه آوارگان سوری موافقت نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رمزی مشرفیه وزیر امور اجتماعی و گردشگری لبنان ماه جاری میلادی (مارس) سفری به سوریه داشت و با حسین مخلوف وزیر امور داخلی، ریما القادری وزیر کار و امور اجتماعی و محمد رامی مرتینی وزیر گردشگری سوریه ملاقات کرد.

این اولین سفر یک مقام از دولت جدید لبنان به سوریه محسوب می شد و بنا به گزارش رسانه ها میان مشرفیه و مقامات سوری درباره پرونده آوارگان سوری در لبنان بحث و گفتگو شد.

بر اساس گزارش وبگاه النشره، مشرفیه امروز (دوشنبه) در اظهاراتی در همین باره خاطرنشان کرد: به سوریه رفتم تا طرحی درباره آوارگان سوری را به اطلاع آنها برسانم. دولت سوریه و رئیس جمهور آن بشار اسد با این طرح موافقت کردند و من برای تصمیم گیری نهایی آن را به دولت لبنان تحمیل خواهد داد.

وی ادامه داد، دولت سوریه نکاتی درباره این طرح داشت که لبنان آن را پذیرفت اما طرح مذکور در شرایط فعلی به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرزها متوقف شده است.

حدود یک میلیون و نیم آواره سوری در لبنان بار سنگینی بر این کشور تحمیل نموده و مقامات لبنانی بارها خواهان بازگشت امن این آوارگان به کشور خود شده اند.

خ

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7171

به "وزیر لبنانی: بشار اسد با طرح ویژه آوارگان سوری موافقت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر لبنانی: بشار اسد با طرح ویژه آوارگان سوری موافقت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید