چگونه می توان مالیات را عادلانه پرداخت کرد؟

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل امور اقتصادیاتی خراسان جنوبی گفت: می توان گفت الکترونیکی کردن تمامی فعالیت های اقتصادی و ایجاد بانک های اطلاعاتی متمرکز جهت بهره برداری دستگاه های متولی و شفاف سازی تمامی فعالیت های اقتصادی، مهم ترین گام برای تشخیص و وصول اقتصادیات عادلانه است.

چگونه می توان مالیات را عادلانه پرداخت کرد؟

مهدی نباتی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تشخیص و وصول اقتصادیات عادلانه اولاً در تمامی مراحل تشخیص تا وصول اقتصادیات توسط کارکنان مربوطه، مراحل اعتراض مختلف با بازه های زمانی مناسب پیش بینی شده است.

وی افزود: ثانیاً طرح جامع اقتصادیاتی با یک زیرساخت فناوری و الکترونیکی مدرن و مجهز جهت اتصال به سایر بانک های اطلاعاتی- اقتصادی و همچنین تجزیه و تحلیل داده های رسیده، پیاده سازی و به مرحله اجرا رسیده است و روز به روز اقتصادیات تشخیصی به واقعیت نزدیک می شود.

مدیرکل امور اقتصادیاتی خراسان جنوبی بیان نمود: از همه مهم تر تعامل و همراهی ادارات امور اقتصادیاتی، فعالان اقتصادی و سایر دستگاه های اجرایی در این راستا است که خوشبختانه در خراسان جنوبی با همراهی فعالان اقتصادی و مردم و مسئولین تمامی مسائل و مسائل در اسرع وقت پیگیری و مرتفع می شود.

نباتی ادامه داد: درآمدهای اقتصادیاتی منابع مختلفی دارد و اظهار نظر کلی در این خصوص امکان پذیر نیست، اما هر کشور و جامعه می تواند با توجه به اولویت ها و منابع خود در هر بخش، از اقتصادیات به عنوان بهترین ابزار جهت دهی فعالیت های اقتصادی و تأمین بخش مهمی از درآمدهای عمومی کشور جهت حفظ منابع استراتژیک و مهم برای نسل های بعدی استفاده کند.

مدیرکل امور اقتصادیاتی خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر سازمان امور اقتصادیاتی کشور مشاغل مختلف را برای تهیه و نصب کارتخوان های مجاز فراخوان کرده است که اطلاع رسانی گسترده در این خصوص انجام پذیرفته و امیدواریم با تحقق این امر، بخش مهمی از دریافت اطلاعات اقتصادی فعالان اقتصادی در هر بخش محقق شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4432

به "چگونه می توان مالیات را عادلانه پرداخت کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه می توان مالیات را عادلانه پرداخت کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید