کاخ سفید رسما مرگ پسر اسامه بن لادن را تایید کرد

به گزارش دَبی بلاگ، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای رسما تایید کرد که حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن در یک عملیات ضدتروریستی توسط نظامیان آمریکایی کشته شده است.

کاخ سفید رسما مرگ پسر اسامه بن لادن را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای در روز شنبه اعلام نمود که حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن رهبر پیشین القاعده طی یک عملیات ضدتروریستی در مرز پاکستان و افغانستان کشته شده است.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا یک ماه پیش از کشته شدن حمزه بن لادن خبر داده بود. بعضی منابع اطلاعاتی آمریکا زمان کشته شدن حمزه بن لادن را یکی دو سال اخیر اعلام نموده اند.

در این بیانیه آمده است، حمزه بن لادن از سرکردگان ارشد القاعده و پسر اسامه بن لادن در یک عملیات ضدتروریستی نظامیان آمریکایی در منطقه افغانستان-پاکستان کشته شده است.

کاخ سفید می گوید که حمزه نقش پررنگی در ساختار گروه القاعده داشته و قصد انجام عملیاتهای تروریستی جدید علیه منافع آمریکا داشت.

در این بیانیه تعیین نشده است که زمان دقیق حمله چه زمانی بوده است.

کاخ سفید همچنین گفته است که مرگ حمزه بن لادن، نه تنها القاعده را از ارتباط معنوی و نمادین با بن لادن محروم می نماید بلکه فعالیتهای عملیاتی این گروه را هم تضعیف خواهد نمود.

به نوشته شبکه ان بی سی، وزارت خزانه داری آمریکا 10 اسفند 97 برای هرگونه دادن اطلاعاتی که منجر به بازداشت حمزه بن لادن گردد، یک میلیون دلار پاداش در نظر گرفته بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2580

به "کاخ سفید رسما مرگ پسر اسامه بن لادن را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید رسما مرگ پسر اسامه بن لادن را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید