کاربران آیفون احتمالا در آینده می توانند متن پیغام ارسال شده را ویرایش نمایند

به گزارش دَبی بلاگ، طبق جدیدترین خبری که منتشر شده، به نظر می رسد اپل در حال کار روی قابلیتی است که به کاربران اجازه ویرایش پیغام بعد از ارسال آن را می دهد!

کاربران آیفون احتمالا در آینده می توانند متن پیغام ارسال شده را ویرایش نمایند

در حال حاضر بسیاری از پیغام رسان ها مانند Slack، وایبر و تلگرام به کاربران این اجازه را می دهند که پیغام های خود را بعد از ارسال نیز ویرایش نمایند. این قابلیت بسیار کاربردی و در مواقعی هم نجات دهنده در بسیاری از پیغام رسان های مشهور نظیر واتساپ و پیغام رسان اپل وجود ندارد، اما به گزارش وب سایت اپل اینسایدر، اپل به دنبال راهی است تا این شرایط را تغییر دهد.

اپل در نظر دارد تغییر عظیمی در برنامه پیغام رسان خود اعمال کند و آن هم این است که کاربر بتواند حتی بعد از ارسال پیغام های خود آن ها را ویرایش کند. بدین ترتیب مثلا اگر غلط املایی یا مسئله ای در متن پیغام وجود داشت کاربر می تواند با لمس گزینه ویرایش (edit) آن را اصلاح کند.

البته به نظر می رسد یک فایل log از پیغام های ویرایش شده حفظ خواهد شد اما معین نیست آیا متن اصلی هم برای همه قابل رویت هست یا خیر. به هر حال این قابلیت بسیار مفید و کاربردی است و هرچه که باشد بهتر از این است که با علامت *، مخاطب را متوجه شکل درست کلمه اشتباه نوشته شده کنیم!

9 مورد از کاربردی ترین و بهترین برنامه های اپل واچ که باید از آن ها بهره ببرید

با مطالعه پتنت مربوط به این قابلیت معین نشد پیغام رسان اپل دقیقا از چه فناوری برای ویرایش پیغام های ارسال شده استفاده خواهد نمود. معمولا کمی سخت است بخواهیم تمام آنچه که درون یک فایل مربوط به پتنت گفته می گردد را درک کنیم اما به نظر می رسد به تایپ متن با استفاده از یک ورودی غیر از کیبورد نیز اشاره شده؛ بنابراین می توان به این نتیجه رسید احتمالا زمانی که این قابلیت برای پیغام رسان اپل منتشر شد، آیفون ها از مداد اپل (Apple Pencil) نیز پشتیبانی خواهند کرد. حتی در این رابطه پتنتی را هم مشاهده کردیم که در آن مداد اپل توسط تمام دستگاه های این شرکت پشتیبانی می شد.

در این پتنت همچنین در رابطه با ضعف ها و محدودیت های پیغام رسان فعلی نیز توضیحاتی داده شده که از جمله آن ها می توان به عدم بهره مندی از قابلیتی برای یافتن یک متن درون چت طولانی، عدم ادغام با دوربین، ناتوانی در اشتراک گذاری محتوا و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. همچنین در این پتنت در رابطه با قابلیت هایی چون استیکر، پرداخت با موبایل، پیشنهادها، تعامل با آواتار، ترجمه متون خارجی، پرچم دار کردن پیغام ها و ترکیب آن ها در یک گروه توضیحاتی داده شد.

پتنت جدید اپل به این نکته نیز اشاره نموده که کاربران می توانند برای یک سری پیغام های مهم و خاص خود از افکت های بیشتری بهره ببرند که از جمله آن ها می توان به استفاده از ژست های گوناگون و یا ضربه های چند لمسی اشاره نمود. به علاوه با نگاهی به تصویر زیر به خوبی می توان دریافت اپل میخواهد یک سری مینی اپ طراحی کند که کاربر بتواند به وسیله تعامل با آن ها، کارای مختلفی از جمله ویرایش متن، حذف آن ها و … را انجام دهد. این مینی اپ ها پیغام رسان اپل را بسیار شبیه با برنامه چینی وی چت ( WeChat) می نماید که اتفاقا به خاطر همین هاست که به شدت معروف شده.

چگونه از گوشی خود به عنوان میکروفون کامپیوتر استفاده کنیم؟

در واقع استفاده از مینی اپ ها برای بازی کردن یا حتی درخواست راننده، ارسال پول، خرید بلیط قطار و … باعث شده وی چت بسیار کاربردی گردد و ظاهرا اپل راستا بسیار طولانی و سختی را در پیش دارد. احتمالا این شرکت وی چت را یک تهدید عظیم برای پیغام رسان اکوسیستم خود می دیده و میخواهد به زودی تمام آنچه را که باعث ایجاد فاصله زیاد بین این دو شده را از میان بردارد.

نظر شما در رابطه با قابلیت ویرایش پیغام بعد از ارسال چیست؟ آیا اپل می تواند با استفاده از مینی اپ ها صاحب یکی از عظیم ترین پیغام رسان های موجود گردد؟

بروزرسانی جدید ویندوز 10 سرعت کامپیوتر شما را افزایش خواهد داد

منبع: phonearena iphonehacks

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8348

به "کاربران آیفون احتمالا در آینده می توانند متن پیغام ارسال شده را ویرایش نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران آیفون احتمالا در آینده می توانند متن پیغام ارسال شده را ویرایش نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید