کاهش هفت درصدی فوت ناشی از کرونا در هفته دوم خرداد، هشدار درباره شیوع کرونای جهش یافته

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی وزارت بهداشت، با بیان اینکه شاهد کاهش هفت درصدی در موارد فوتی کرونا در هفته دوم خرداد ماه بودیم، گفت: البته متاسفانه در بعضی شهرستان های قرمز با انتشار ویروس کرونا جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی روبرو هستیم که مطمئنا در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد تکرار تجربه روزهای سخت گذشته خواهیم بود.

کاهش هفت درصدی فوت ناشی از کرونا در هفته دوم خرداد، هشدار درباره شیوع کرونای جهش یافته

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، درباره آخرین شرایط بیماری کووید 19 در کشور، گفت: در هفته دوم خرداد ماه شاهد کاهش 3.6 درصدی در تعداد موارد بستری کووید 19، کاهش 7 درصدی در موارد فوتی و کاهش 2.7 درصدی در تعداد مراجعات سرپایی مثبت کرونا نسبت به هفته قبل تر هستیم.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری کرونا در کشور در هفته گذشته به ترتیب در استان های چهارمحال و بختیاری، ایلام، خوزستان و هرمزگان و همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 در استان های البرز، قزوین، چهار محال و بختیاری و آذربایجان شرقی گزارش شده است.

لاری ادامه داد: متاسفانه با وجود مشاهده تداوم فرایند نزولی در موارد بیماری کووید 19 در هفته گذشته، شیب کاهشی نمودار موارد بیماری در کشور بسیار کند و در بعضی استان ها متوقف شده که این موضوع می تواند به عنوان زنگ خطری جدی برای ما قلمداد گردد.

لاری گفت: طبق آخرین آنالیز های صورت پذیرفته میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور حدود 70 درصد است که با حد مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که میزان عمل به توصیه های بهداشتی در بعضی استان ها مانند سیستان و بلوچستان، ایلام، همدان، کردستان و آذربایجان غربی به مراتب پایین تر از میزان متوسط کشور است.

وی ادامه داد: در هفته دوم خرداد ماه تعداد 1333 مورد از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و کارگاهی کشور به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پس از اخطار، پلمب شده اند.

بنابر اعلام وبدا، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: همان طور که پیش تر به اطلاع رسانده ایم، متاسفانه در بعضی شهرستان های قرمز با انتشار ویروس کرونا جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی روبرو هستیم که مطمئنا در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد تکرار تجربه روز های سخت گذشته خواهیم بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18184

به "کاهش هفت درصدی فوت ناشی از کرونا در هفته دوم خرداد، هشدار درباره شیوع کرونای جهش یافته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش هفت درصدی فوت ناشی از کرونا در هفته دوم خرداد، هشدار درباره شیوع کرونای جهش یافته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید