گفت وگوی تلفنی پوتین با بن سلمان درباره بازار نفت

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با ولیعهد عربستان، با وی درباره کاهش عرضه نفت خام به بازار جهانی تبادل نظر کرد.

گفت وگوی تلفنی پوتین با بن سلمان درباره بازار نفت

به گزارش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، با وی درباره کاهش عرضه نفت خام به بازار جهانی تبادل نظر کرد.

بر این اساس، کاخ کرملین با اعلام این خبر توضیح داد: پوتین در این تماس تلفنی با ولیعهد عربستان درباره توافق گروه اوپک پلاس برای کاهش عرضه بیش از 10 میلیون بشکه نفت خام به بازار رایزنی کرد.

همچنین ساعاتی قبل پوتین طی تماسی تلفنی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود، با وی درباره شرایط بازار نفت و همکاری جهت ثبات در بازار انرژی تبادل نظر نموده بود.

پس از کاهش شدید بهای نفت در بازار انرژی که به کمترین میزان در 18 سال گذشته رسید، فراوری نمایندگان عظیم نفت کوشش کردند با رایزنی و مذاکره از سقوط بیشتر بهای طلای سیاه جلوگیری نمایند. با کاهش بهای نفت خام، فراوری نفت شیل که آمریکا و کانادا عظیمترین فراوری نمایندگان آن هستند صرفه مالی ندارد. به همین جهت ترامپ در ملاقات با غول های نفتی آمریکا قول داد جلوی فرایند کاهش بهای طلای سیاه را بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7587

به "گفت وگوی تلفنی پوتین با بن سلمان درباره بازار نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی پوتین با بن سلمان درباره بازار نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید