مرغ ها چگونه خوشحال می شوند؟

به گزارش دَبی بلاگ، محققان دانشگاه گولف در انتاریوی کانادا سعی کردند با انجام تحقیقاتی متوجه بشوند که مرغ ها چه زمانی خوشحال می شوند؟

مرغ ها چگونه خوشحال می شوند؟

به گزارش خبرنگاران، برای اندازه گیری میزان شادی مرغ ها این محققان به وسیله آمادگی جسمانی و آزمایش رفتاری 16 گونه مختلف را موردمطالعه قراردادند.

آن ها به تماشای مرغ ها هنگام ایجاد حصار دور غذایی که فقط متعلق به خودشان می دانستند، یا هنگام بازی با کرم های مصنوعی؛ نشستند.

البته که مرغ ها نمی توانند احساس خود را به زبان برانند اما به گفته محققان ظاهراً بازی با کرم مصنوعی می تواند نشانه ای از شادی در خود داشته باشد.

استفانی توری از محققان پروژه مذکور می گوید ما باید حدس بزنیم که حیوانات خوشحال هستند یا از روی رفتارشان این موضوع را بفهمیم.

در سال های اخیر حامیان رفاه حیوانات روی این موضوع فکر نموده که چگونه می توان درد و رنج حیوانات را به حداقل رساند تا کوشش گردد آن ها هم از زندگی خود لذت ببرند. رفاه جوجه ها که 5 هفته پس از تخم گذاری معمولاً سلاخی می شوند، بخشی از این اقدام انسانی محسوب می گردد.

به گفته گروه های حامی رفاه حیوانات زندگی پرندگان با ظلم وستم آغاز می گردد و جوجه های امروز هیولاهای ژنتیکی هستند که درد و رنج را با خود حمل می نمایند و صنایع مذکور باید اصلاح نژادی نمایند. البته بسیاری از مرغداران می گویند مسئله ای وجود ندارد و جوجه ها به دلیل زیاد بودنشان نمی توانند تحرک کافی داشته باشند و در صورت تغییر گونه تعیین نیست چه گزینه ای باید انتخاب گردد.

محققان دانشگاه گولف می گویند صفاتی چون خوشحالی و ... می تواند در انتخاب گونه ای که باید پرورش داده گردد، یاری نماینده باشد تا آن ها در زندگی کوتاه خود لذت ببرند.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 80

به "مرغ ها چگونه خوشحال می شوند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "مرغ ها چگونه خوشحال می شوند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرغ ها چگونه خوشحال می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید