آشنایی با حمایت هایی که راستا ثبت اختراعات بین المللی را هموار می نماید

به گزارش دَبی بلاگ، مخترعان برای ثبت اختراع بین المللی مسیری پر پیچ و خم را روبروی خود دارند که علاوه بر زمان بر بودن هزینه های زیادی هم دارد.

آشنایی با حمایت هایی که راستا ثبت اختراعات بین المللی را هموار می نماید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این جهت همراه مخترعان شده است و به آنها خدمات ارزنده ای را ارائه می دهد. کانون دو حمایت مهم را از فناوران، محققان، مخترعان و شرکت های دانش بنیان می نماید تا اختراع خود را در دفاتر معتبر خارجی ثبت نمایند. در زیر این دو حمایت معرفی شده است.

1.حمایت اقتصادی بیش از 90 درصدی

کانون از مخترعان برای ثبت اختراع نخست در کشور امریکا و سپس کشورهای عضو معاهده PCT و در کشور چین حمایت می نماید؛ آن هم با پرداخت بیش از 90 درصد هزینه ها. ثبت پتنت اقدامی هزینه بر است و علاوه بر آن سختی زیادی دارد. از آن جا که پتنت بحثی حقوقی است، مخترع باید کارهای خود را در خارج از کشور برای ثبت به یک وکیل واگذار کند. لازمه این کار اعتماد به وکیل را هم شامل می گردد.

اما کانون با این اقدام تمام مسائل را برای محققان و افرادی که تمایل به ثبت اختراع دارند برطرف نموده است. لازمه این کار هم مراجعه به سایت کانون و ارسال طرح به زبان فارسی است. تمامی کارها بدون درگیری فناور به وسیله کانون انجام می گردد. آنالیز ها به وسیله کارشناسانی که با کانون قرارداد عدم افشا بسته و آموزش های لازم را دریافت نموده اند انجام می گردد.

بعلاوه اگر شرکت دانش بنیانی اختراع خود را با حمایت کانون ثبت نموده باشد برای ثبت در کشور دوم هم می تواند از حمایت بیش از 50 درصدی کانون استفاده کند.

2.آموزش های تخصصی پتنت

برگزاری کارگاه های آموزشی یکی از حمایت های دیگر کانون است که به طور غیر مستقیم به افزایش و توسعه ثبت اختراع می انجامد. در این دوره ها با حضور مدرسان مطلع و متخصص این حوزه اطلاعات در اختیار مخترعان قرار می گیرد. این کارگاه ها دو دسته اند. یکی وبینارهای هفتگی است که هر سه شنبه برگزار می گردد و در آن فناوران با اطلاعات مهم حوزه مالکیت فکری آشنا می شوند.

بعلاوه کانون در دانشگاه های مختلف دفاتر همکار را راه اندازی نموده است. این دفاتر به محققان یاری می نمایند تا تقاضانامه های خود برای ثبت اختراع را به کانون ارسال نمایند. البته کارگاه های آموزشی هم به وسیله آنها برای محققان برگزار می گردد تا با اهمیت ثبت اختراع آشنا شوند. تا کنون 70 دفتر همکار در دانشگا های مختلف کشور راه اندازی شده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20114

به "آشنایی با حمایت هایی که راستا ثبت اختراعات بین المللی را هموار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با حمایت هایی که راستا ثبت اختراعات بین المللی را هموار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید