آژاکس، رئال مادرید را به چهارمیخ کشید

به گزارش دَبی بلاگ، تهران - خبرنگاران - تیم پرافتخار رئال مادرید با قبول شکست سنگین و تحقیرکننده چهار بر یک مقابل آژاکس از گردونه رقابت های لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت.

آژاکس، رئال مادرید را به چهارمیخ کشید

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرنگاران؛ در شروع دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید اسپانیا که سه فصل متوالی در این مسابقات به قهرمانی رسیده بود در حضور بیش از 75 هزار تماشاگر استادیوم سانتیاگوبرنابئو از آژاکس آمستردام هلند پذیرایی کرد و چهار بر یک بازنده شد.

در حالی که رئال در بازی رفت به فزونی دو بر یک رسیده بود، اما در مجموع 2 بازی رفت و برگشت با حساب 5 بر 3 باخت و حذف شد.

این بازی در حالی شروع شد که مادریدی ها با 2 شکست متوالی مقابل بارسلونا با بحران روبرو شده بودند و تحقیر در لیگ قهرمانان اروپا نیز، ناکامی های این فصل کهکشانی ها را کامل کرد.

سرخیو راموس کاپیتان و مدافع مادریدی ها به دلیل محرومیت در دیدار مقابل آژاکس حضور نداشت که این غیبت برای رئال گران تمام شد.

تیم آژاکس شروعی عالی داشت و در همان دقیقه هفتم حکیم زیاش مراکشی گل نخست میهمان را به ارمغان آورد.

رئالی ها می توانستند دقایقی بعد به گل تساوی دست یابند که ضربه رافائل واران فرانسوی به دیرک دروازه حریف برخورد کرد.

در دقیقه 19 دوشان تادیچ هافبک خوش تکنیک تیم آژاکس با حرکتی تماشایی موجب آشگفتی مدافعان میزبان شد و توپ را در اختیار نرس قرار داد تا او گل دوم را به ثمر برساند.

بازیکنان جوان تیم آژاکس با بازی شجاعانه مقابل ستاره های مادریدی عملکردی تحسین برانگیز داشتند و حریف را مبجور به عقب نشینی کردند.

بدشانسی های سانتیاگو سولاری سرمربی رئال در این دیدار ادامه داشت و در دقایق 27 و 31 لوکاس واسکز و وینیسیوس به دلیل مصدومیت از بازی خارج شده و جای خود را به گرت بیل و مارکو آسنسیو دادند.

در دقیقه 41 میزبان در آستانه جبران یکی از گل های خورده قرار داشت که ضربه گرت بیل با برخورد به دیرک عمودی دروازه نماینده هلند، تبدیل به گل نشد.

در شروع نیمه دوم بازیکنان نامدار رئال برای رهایی از حذف کار را تهاجمی شروع کردند، اما در گلزنی پیروز نشان ندادند.

در دقیقه 65 دوشان تادیچ ستاره بی چون و چرای این دیدار با شوتی مهار نشدنی، توپ را به تور دروازه میزبان دوخت تا استادیوم با سکوت عجیبی رو به رو گردد.

هرچند در صحنه آهسته معین شد توپ قبل از رسیدن به تادیچ از خط زمین بیرون رفته و حتی داوران از سیستم ویدئوچک نیز استفاده کردند، اما گل آژاکس پذیرفته شد.

در دقیقه 69 آسنسیو با ضربه ای زمینی یکی از گل های خورده را جبران کرد تا امید به اردوی مادریدی ها بازگردد.

تنها 2 دقیقه پس از آن لاسه شون با ضربه ای آزاد و غیر قابل باور، چهارمین گل نماینده شایسته هلند را درون دروازه تیبو کورتوآ جای داد تا نتیجه ای باور نکردنی رقم بخورد.

در دقیقه 90 ناچو مدافع میزبان اخراج شد تا این شکست تلخ تر گردد.

با این اوصاف رئال که از جام حذفی اسپانیا وداع کرد و در لالیگا نیز شانسی برای قهرمانی ندارد با لیگ قهرمانان اروپا نیز حذف شد تا یکی از بدترین سال های خود را تجربه کند.

در دیگر دیدار، بورسیادورتموند آلمان در استادیوم سیگنال ایدونا پارک از تاتنهام انگلیس پذیرایی کرد که یک بر صفر بازنده شد. هری کین تک گل مهیمان را به ثمر رساند.

تاتنهام در مجموع 2 بازی رفت و برگشت با فزونی چهار بر صفر به مرحله یک چهارم نهایی قدم گذاشت.

شبد**ورزشی**3783**1379

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 463

به "آژاکس، رئال مادرید را به چهارمیخ کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژاکس، رئال مادرید را به چهارمیخ کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید