اجرای طرح غربالگری کرونا برای 108 المپین، 30 نفر همکاری نکردند

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون پزشکی ورزشی با همکاری کمیته ملی المپیک و به منظور تشخیص احتمالی کرونا در میان ورزشکاران المپیکی اقدام به اجرای برنامه ای ویژه با عنوان غربالگری المپین ها نموده است.

اجرای طرح غربالگری کرونا برای 108 المپین، 30 نفر همکاری نکردند

این برنامه علاوه بر 52 ورزشکاری که کسب سهمیه آنها برای المپیک توکیو قطعی شده در خصوص دیگر ورزشکارانی که در رشته های المپیکی فعالیت داشته و میادین کسب سهمیه را در پیش دارند نیز اجرا شده است.

بدین ترتیب در مجموع غربالگری المپین ها در میان ورزشکاران 14 رشته صورت گرفته است. البته که عدم همکاری بعضی از این ورزشکاران باعث بی نتیجه ماندن اجرای برنامه در خصوص آنها شده است.

رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در مصاحبه با خبرنگاران در این زمینه گفت: طرح غربالگری ویژه برای تشخیص احتمالی کرونا برای 108 ورزشکار از رشته های المپیکی اجرا شده است. این ورزشکاران شامل افرادی می شوند که حضورشان در المپیک توکیو قطعی است یا نام شان در فهرست اردوهای المپیکی قرار گرفته است.

وی همچنین از رشته های موردنظر نام برد و گفت: وزنه برداری، تکواندو، کاراته، کشتی فرنگی، کشتی آزاد، بوکس، بسکتبال، تنیس روی میز، شمشیربازی، قایقرانی، شنا و شیرجه، ژیمناستیک، تیروکمان و تیراندازی رشته هایی هستند که طرح غربالگری در خصوص ورزشکاران شأن اجرا شده است.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در چگونگی اجرای طرح نیز اینگونه شرح داد: طبق پروتکل های سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، آموزش و درمان پزشکی ایران اطلاعات مربوط به کرونا و علائم ابتلای احتمالی به آن را از ورزشکار گرفتیم. همچنین پیگیرِ اطلاعات خاص ورزشی او شامل اضافه وزن احتمالی، شرایط تمرینی، مکمل های مورد استفاده، شرایط تغذیه و … شدیم. بر اساس اطلاعات دریافتی در این دو زمینه، در خصوص ورزشکار مربوطه معین شرایط کردیم.

سعیدی به یک موضوع اشاره نمود و گفت: غربالگری طی سه مرحله انجام شد اما در نهایت در خصوص 30 نفر از این ورزشکاران (تعداد 108 نفر) و به دلیل عدم پاسخگویی آنها نتوانستیم به نتیجه ای برسیم. ارتباط با این ورزشکاران به دلایلی مانند خاموش بودن گوشی همراه، در دسترس نبودن یا پاسخ ندادن میسر نشد و به همین دلیل تشخیصی در خصوص آنها نداشتیم. اما در خصوص سایر ورزشکاران که در اجرای این طرح با ما همکاری لازم را داشتند هیچ نشانه مثبتی از ابتلاء به کرونا دیده نشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8429

به "اجرای طرح غربالگری کرونا برای 108 المپین، 30 نفر همکاری نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح غربالگری کرونا برای 108 المپین، 30 نفر همکاری نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید