تور هلند: استفاده از ساختمانی شیشه ای در هلند به عنوان انبار برای نگهداری آثار هنری

به گزارش دَبی بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، استفاده از ساختمانی شیشه ای در هلند به عنوان انبار برای نگهداری آثار هنری صورت گرفت.

تور هلند: استفاده از ساختمانی شیشه ای در هلند به عنوان انبار برای نگهداری آثار هنری

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

مسئولان موزه هنر و طراحی بویمانس فان بنینگن در هلند ساختمان شیشه ای به نام انبارگاه را افتتاح کردند تا مجموعه بزرگی از آثار این موزه هنری را که معمولا در انبارهای زیرزمینی نگهداری می شدند، برای مردم به نمایش گذاشته شوند.

درحالیکه اغلب موزه های دنیا فضای کمی برای نمایش بخشی از مجموعه خود در اختیار دارند، این موزه هنری که در شهر رتردام قرار گرفته است، اکنون از 151000 اثر هنری در ساختمانی شیشه ای و چند طبقه برای مردم رونمایی نموده است.

مدیر بویمانس در گفت و گو با رویترز اعلام کرد موزه های هنری اغلب فقط بخش کوچکی از مجموعه بزرگ خود را به نمایش می گذارند و این یعنی حدود 93 درصد از آثار هرگز به نمایش گذاشته نمی شوند.

به گفته مدیر این موزه هنری، ساختمان انبارگاه سالانه با وجود تورهای سازماندهی شده می تواند 60 هزار بازدیدکننده داشته باشد.

ساختمان انبارگاه که خانه آثار هنری هلندی متعلق به اوایل قرهون وسطی تا قرن بیست و یکم است، یکی از مهمترین مجموعه طراحی های دنیا را در برگرفته و تجربه بسیار متفاوتی را نسبت به موزه های عادی برای بازدیدکنندگان رقم می زند.

به گفته مسئولان موزه بویمانس، مردم در ساختمان شیشه ای می توانند با توجه به علاقمندی های خود به سراغ آثار بروند و به وسیله یک اپلیکیشن مخصوص اطلاعاتی را راجع به آثار بدست آورند.

برنامه ساخت این انبار عمومی زمانی جدی تر شد که در سال 2013 مجموعه آثار این موزه که در انبارهای زیرزمینی قرار داشتند با خطر آسیب تماشا بر اثر سیل روبرو شدند. در نتیجه تعیین شد این مجموعه آثار در یک ساختمان عادی و با مراقبت مناسب امنیت بیشتری خواهند داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21295

به "تور هلند: استفاده از ساختمانی شیشه ای در هلند به عنوان انبار برای نگهداری آثار هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: استفاده از ساختمانی شیشه ای در هلند به عنوان انبار برای نگهداری آثار هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید