اطلاعات جامع در مورد کشور های اطراف ایران

به گزارش دَبی بلاگ، برای مسافرت های خارج از کشور اگر قصد این را دارید که یک سفر ارزان و نزدیک را انتخاب کنید سه پیشنهاد خوب این مطلب را نادیده نگردید.

اطلاعات جامع در مورد کشور های اطراف ایران

اطلاعات کلی درباره پوکت

پوکت با 576 کیلومترمربع مساحت در جنوب تایلند قرارگرفته است. بیشتر مردم پوکت بودائی هستند. اختلاف ساعتی پوکت و تهران 2:30+ است، به این معنی که ساعت در پوکت 2:30 ساعت از تهران جلوتر است. همچنین مدت زمان پرواز در تور پوکت بدون توقف از تهران به پوکت حدود 7 ساعت می باشد.

آب و هوای پوکت

آب و هوای پوکت گرمسیری است، به طوری که از آبان تا فروردین خشک و از اواخر خرداد تا اواخر شهریور بارانی می باشد. فصل خیلی گرم پوکت از اواخر فروردین آغاز شده و تا اواخر خرداد ادامه دارد. در فصل باران های موسمی اواسط خرداد تا اوایل آبان بیشترا صبح تا ظهر هوا صاف و آفتابی و عصرها بارانی است. مردم محلی ماه های آبان تا بهمن را فصل خنک پوکت می دانند. یادتان باشد بهترین وقت سفر به پوکت، اواسط آبان تا اواسط اسفند است که دریا گرم و آرام است.

آداب و رسوم در پوکت

در زمان سفر به هر کشوری، باید به رسم رسوم محلی احترام بگذارید. با وجود خون گرمی و مهمان نوازی مردم تایلند، چند نکته را باید رعایت کنید تا موجب ناراحتی مردم محلی نشوید. همواره با لبخند با مردم رفتار کنید. به علت مهربانی این مردم، معمولا از خطای خارجی ها چشم پوشی می کنند. البته توهین به مقدسات مذهبی یا پادشاه برای آنان قابل گذشت نیست.

غذاهای تایلندی در پوکت

بیشتر غذاهای محلی پوکت از سبزی و میوه های تازه تهیه می شوند که با ذائقه های گوناگونی هماهنگی دارد. در کنار سبزیجات، نودل از رکن های اصلی غذای تایلندی محسوب می گردد. غذاهای دریایی و انواع کباب ها با چاشنی های تایلندی، مورد علاقه بسیاری از دنیاگردان هستند. ممکن است کمی تندی غذاهای تایلندی برای شما تازگی داشته باشد، زیرا تمام غذاهایشان مملو از فلفل است.

دانستنی های بلغارستان

پنیرهای بلغارستان Bulgarian cheeses

سنت و روش درست کردن پنیر در بلغارستان به قدری قدمت دارد که نمی توانیم زمان مشخصی برای آن بگوییم. پنیر سفید تهیه شده از شیر گوسفندی یا گاو یکی از بهترین پنیرهایی است که می توانید در بلغارستان بخورید. پنیر صبحانه های متداولی که در ایران استفاده می شوند در حقیقت پنیرهای بلغاری هستند.شما میتوانید برای لذت بردن بیشتر از این خوراکی های خوشمزه همین حالا اقدام به خرید آنلاین تور بلغارستان کنید.

کشور صخره ها و کوهستان ها

کشور بلغارستان از کوهستان، کوه، صخره و منابع طبیعی دیگر پر شده است. دو رشته کوه بالکان و ردوپه به همراه رشته کوه های کوچکتر در بلغارستان وجود دارند. رشته کوه بالکان شمال و مرکز بلغارستان و رشته کوه ردوپه باختر و جنوب این کشور را دربرمی گیرد. یکی از دلایل سفر به شهر بانسکو، ورزش های زمستانی مانند اسکی می باشد.

رسم بابا مارتا Martenitsi

همه ساله با آغاز ماه مارس رسم بابا مارتا برپا شده و در آن نشانه ای از پیروزی بهار به زمستان نمایان است. در این روز بلغارها بستن نخ های سفید و قرمز در دور مچ دستشان می بندند یا با سنجاق آن ها را روی کت هایشان وصل می کنند. همچنین برای خوش آمدگویی بهار عروسک های سفید و قرمز را به درختان می بندند. نام بابا مارتا به مناسبت تمام شدن زمستان انتخاب شده است.

سنت عروسی در بلغارستان

سنت عجیب و غریب بلغارها در زمینه ازدواج، از آن دسته سنت هایی است که در بیشتر نقاط این کشور به جز قسمت جنوب غربی، بسیار کمرنگ شده است. در مناطقی مانند روستای ریبنو که هنوز به این شکل ازدواج صورت می گیرد، همه زن های دعوت شده قبل از آنکه داماد صورت عروس را ببیند، صورت عروس را کاملا سفید نموده و بر روی صورتش آرایشی سنگین به همراه سنگ های زینتی می گذارند. سپس عروس را به داماد نشان داده و هر دوی آن ها به میهمانان ملحق شده و مراسم ازدواجشان را آغاز می کنند.

روغن رز Rose oil

بلغارستان، کشور گل های رز از عصاره گل های سرخ برای فراوری عطر و صدور به سراسر دنیا استفاده می نماید. روغن گل رز یکی از بهترین سوغاتی های بلغارستان است. دره گل رز در فاصله س 200 کیلومتری صوفیا، پایتخت بلغارستان، قرارگرفته است. روغن گل رز بلغارستان - طلای بلغارستان - بسیار کمیاب و نادر است. هر ساله جشنواره ای 110 ساله در شهر کازانلاک، در دامنه های بالکان برگزار می گردد.

گردشی در پاتایا

پاتایا، شهر ساحلی کوچکی در شرق خلیج تایلند است که از مناطق پربازدید این کشور می باشد. پاتایا نزدیک ترین تفریحگاه ساحلی به بانکوک است. جزیره مرجانی، باغ های زیبا، مراکز فرهنگی مذهبی و موزه ها بعضی از جاذبه های پاتایا می باشند. بسیاری برای آرامش و لذت بردن از نور خورشید در کنار دریا یا قایق سواری به جزایر اطراف این منطقه می آیند. پاتایا واقع در 150 کیلومتری بانکوک، به سنگ های ماساژ و رستوران هایی با غذاهای عجیب معروف است. سالانه بیش از 5 میلیون دنیاگرد با تور پاتایا سفر می کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا گردشی در پاتایا داشته باشیم.

پاتایا کجاست؟

شهر ساحلی پاتایا در کشور تایلند و در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار گرفته است. با بیش از 5.5 میلیون دنیاگرد در سال، پاتیا یکی از مهم ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می آید. مساحت این شهر حدود 2.2 کیلومترمربع است و طبق سرشماری سال 2010 حدود 320 هزار شهروند دارد. خیابان واکینگ استریت یکی از جاذبه های اصلی و تفریحات شبانه پاتایا است.

آب و هوای پاتایا

شهر پاتایا آب و هوایی گرمسیری داشته و که شباهت زیادی به آب و هوای شهر بانکوک دارد. پاتایا زمستان های خشک با آب و هوای بسیار مطلوب است. فصل های بارانی پاتایا ماه مه تا نوامبر هستند. همچنین سپتامبر تا اکتبر بارش شدیدی را به همراه دارند. باران های پاتایا به صورت نم نم و بیشترا به صورت رگباری و کوتاه مدت می باشند.

جاذبه های دنیاگردی پاتایا

در ادامه مطلب از بعضی از جاذبه های دنیاگردی شهر پاتایا بازدید می کنیم:

خانه مقدس حقیقت

خانه مقدس حقیقت Sanctuary of Truth بنای چوبی عظیم در شمال پاتایا در کنار دریا واقع شده است و بلندترین نقطه آن 105 متر ارتفاع دارد. خانه مقدس در برابر باد و نور آفتاب ساحل دریا مقاوم است. این بنا با ابتکار و خلاقیت تایلند قدیم ساخته شده و با مجسمه های کنده کاری شده چوبی تزئین شده است. هدف این مجسمه ها استفاده از هنر و فرهنگ بازتاب کننده دیدگاه قدیم، دانش کهن، حکمت و فلسفه شرقی است. اینگونه بازدیدکنندگان زندگی کهن، مسئولیت انسان، افکار اولیه، چرخش زندگی، ارتباط زندگی با دنیا را درک کنند. همچنین در نزدیکی این مکان نمایش دلفین ها اجرا می گردد.

باغ استوایی

باغ استوایی گل های فوق العاده زیبای استوایی را درکنار مجسمه های خاص تایلندی ارائه می دهد. تیم مدیریت و طراحی این باغ، جوایز متعددی در زمینه طراحی این باغ به سبک قرن هفدهم فرانسه برنده شده اند. بیشتر دنیاگردان می گویند برای لذت از تمامی جذابیت های این باغ، حداقل نیم روز زمان ضروری است. با ورود به این باغ به دوران رنسانس و باغ های فرانسوی سفر می کنید. داخل باغ استوایی انواع گل ها، درختان نخل، ارکیده های زیبا و بونسای به چشم می خورند.

بازار شناور

بازار محلی توسط مردم محلی، بر روی قایق های روی آب برگزار می شوند که به بازار چهارگانه معلق نیز شهرت دارند. این بازار 100 هزارمترمربعی در چهار نقطه کشور تایلند برگزار می شوند. بازار شناور از قایق های روی آب تشکیل شده است. میوه های تازه، غذا، سوغاتی، صنایع دستی و لباس در این بازار به فروش می رسند. حدودا 114 فروشنده در این بازار فعالیت دارند. برای خرید از این بازار بین ساعت 10 صبح تا 11 شب اقدام کنید.

موزه باور می کنی یا نه؟

موزه ریپلی باور می کنی یا نه؟ در طبقه سوم مرکز خرید رویال گاردن واقع شده است که مجموعه ای از اشیا عجیب و غریب از نقاط دور افتاده دنیا در آن به چشم می خورد. شما می توانید از نمایش 4 بعدی که در این موزه اجرا می گردد، لذت ببرید.

مجسمه بودای عظیم

تپه بودای عظیم با نام Wat Phra Khao Yai شهرت دارد. مجسمه 18 متری که در ارتفاع 100 متری سطح دریا قرار گرفته است، منظره ای زیبا از طبیعت و ساحل جمتین ارائه می دهد. مجسمه های طلایی زیادی در این معبد وجود دارند. برای بازدید از این معبد بین ساعات 6:30 صبح الی 5 عصر اقدام کنید.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: نمناک
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7366

به "اطلاعات جامع در مورد کشور های اطراف ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات جامع در مورد کشور های اطراف ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید