اقامتگاه های بومگردی راز و جرگلان مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی نهاده شد

به گزارش دَبی بلاگ، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان راز و جرگلان از استقبال گردشگران داخلی و خارجی و همچنین مسافران نوروزی از اقامتگاه های بومگردی این شهرستان اطلاع داد.

اقامتگاه های بومگردی راز و جرگلان مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی نهاده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، قاسم بهادری گفت: چهار اقامتگاه بومگردی گدرسن در روستای گز، آیدغدی در روستای دیدخ، توپراق در روستای گرکز و اشکان در روستای قره قانلوی شهرستان راز و جرگلان از مسافران نوروزی و گردشگران پذیرایی کردند.

بهادری توضیح داد: تا کنون میهمانانی از اقصی نقاط کشور از جمله تهران، مشهد و... و نیز گردشگران خارجی در این بومگردی ها اقامت داشته و صنایع دستی قابل توجهی نیز از سوی این اقامتگاه ها به فروخته شده است.

وی مطرح کرد: دیدن مردمانی با لباس سنتی، صنایع دستی منحصر به فرد و اسب اصیل و فرهنگ و آیین های ترکمنی از دیدنی ترین جاذبه های این منطقه به شمار می رود.

وی اضافه کرد: اقامتگاه های بوم گردی راز و جرگلان با ظرفیت های ویژه، محیطی دلپذیر را فراهم نموده و با ارائه غذاهای محلی قُرمه، بیشمه، چکدرمه، قایش، قتلمه، قطاب و... از میهمانان و گردشگران پذیرایی می نمایند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2195

به "اقامتگاه های بومگردی راز و جرگلان مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه های بومگردی راز و جرگلان مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید