امیدواری ترکی الفیصل برای سرانجام جنگ در سوریه

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان ضمن جانبداری از عملیات نظامی ترکیه در سوریه اعلام نمود، امیدوار است این اقدام آنکارا موجب گردد جنگ در سوریه انتها یابد و مداخله هم پیمانان در این کشور متوقف گردد.

امیدواری ترکی الفیصل برای سرانجام جنگ در سوریه

جنگ سوریه

به نقل از سایت النشره، ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در اظهاراتی تلویزیونی تاکید نمود که در اظهارات مقامات لبنانی آمده است، عربستان به شهروندان خود اجازه داده است به لبنان سفر نمایند، این بدین معنی نیست که ریاض لبنان را رها نموده چرا که مبالغ هنگفت عربستان در بانک مرکزی لبنان برای حمایت از اقتصاد و وضعیت اقتصادی این کشور سپرده گذاری شده اند.

وی گفت، همانطور که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خاطرنشان کرد، اقدام آمریکا برای اعزام 3000 سرباز آمریکایی مازاد به عربستان ضمن توافق دو طرف صورت گرفت.

ترکیه

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان پیرامون عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه هم گفت: امیدوارم این اقدام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را متقاعد کند که باید جنگ در این کشور انتها یابد و مداخله هم پیمانان متوقف گردد.

عربستان

وی مدعی شد: مسبب جنگ سوریه، نظام این کشور است که مردمش را آواره نموده و برای حفظ کرسی خود از غرب درخواست یاری نموده است.

الفیصل در ادامه ادعاهای خود گفت، اروپایی ها با اعمال و رفتارها در منطقه کنار می آیند و کشوری را تحریم نمی نمایند و از آمریکا هم می خواهند تحریم ها را لغو کند. پس چرا ترکیه را تحریم می نمایند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون طرفی که به ترکیه برای شروع عملیات خود در سوریه چراغ سبز نشان داده است، گفت: روسیه در کنار ایران و آمریکایی ها در سوریه حضور دارد، ظاهرا آنها چشم خود را به روی مشارکت اردوغان در جنگ سوریه بسته اند.

این مقام سعودی گفت: وجوه مشترکی با آمریکا داریم و دو طرف ثابت نموده اند که به آنها پایبند هستند و من امیدوارم ترامپ موضعش را با عربستان تغییر ندهد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3215

به "امیدواری ترکی الفیصل برای سرانجام جنگ در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری ترکی الفیصل برای سرانجام جنگ در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید