بارش های بی امان در هند، 36 نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش دَبی بلاگ، باران های موسمی هند که به علت تغییرات اقلیمی تشدید شده، در 24 ساعت گذشته جان 36 نفر از شهروندان این کشور را گرفته است.

بارش های بی امان در هند، 36 نفر را به کام مرگ کشاند

مقامات هند با هشدار نسبت به بارندگی های شدید در روز های آینده در این کشور گفتند که شرایط آب و هوایی خطرناک طی 24 ساعت گذشته دست کم 36 نفر را در شمال هند به کام مرگ کشانده است. در این میان، 12 نفر بر اثر اصابت صاعقه جان خود را از دست داده اند.

به گزارش آسوشیتد پرس، رانویر پراساد، کمیسر نیروهای امداد می گوید در سراسر استان شمالی اوتار پرادش، حداقل 24 نفر پس از فروریختن خانه هایشان به علت باران های بی امان جان خود را از دست داده اند. به گفته مقامات، در پنج روز گذشته 39 نفر در این استان بر اثر رعد و برق جان خود را از دست داده اند.

لازم به ذکر است، صاعقه در فصل باران های موسمی هند که از ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد، رایج است. کارشناسان می گویند جنگل زدایی، کاهش حجم آب و آلودگی، همگی سبب تغییرات اقلیمی می گردد که یکی از نتایج آن رعد و برق های بیشتر و شدیدتر است. طی سال گذشته در هند صاعقه به اندازه 34 درصد افزایش یافته است. این کشور در سال 2016 میلادی، هزار و 489 مرگ بر اثر صاعقه را ثبت کرد که این تعداد در سال گذشته به 2 هزار و 869 نفر رسیده است.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 27218

به "بارش های بی امان در هند، 36 نفر را به کام مرگ کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش های بی امان در هند، 36 نفر را به کام مرگ کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید