برای خرید در استانبول کجا برویم؟

به گزارش دَبی بلاگ، آشنایی با بهترین مراکز خرید استانبول

شهر استانبول یکی از مقاصد توریستی کشور ترکیه است که در سال های اخیر توانسته به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری در بین عنوان مردم انتخاب شود. این شهر به دلیل دارا بودن جاذبه های گردشگری و مراکز خرید بی نظیر برای تمامی سلیقه ها گزینه های مطرحی به شمار می رود. از همین رو ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره بهترین مراکز خرید استانبول صحبت کنیم. لازم به ذکر است که ما در این لیست به چند مورد از بهترین مراکز خریدی که در این شهر وجود دارد نیز اکتفا کرده ایم چرا که تعداد مراکز خریدی این شهر بسیار زیاد است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین مراکز خرید استانبول بپردازیم.

برای خرید در استانبول کجا برویم؟

اگر قصد سفر به این سفر به این شهر توریستی را دارید، خواندن مطلب راهنمای سفر به استانبول در مجله گردشگری خبرنگاران خالی از لطف نیست.

1- استانبول مال | Mall of Istanbul

یکی از بزرگترین مراکز خریدی که در شهر استانبول در ترکیه سال های اخیر ساخته شده استانبول مال است. این مرکز خرید دارای 350 فروشگاه، فودکورت، شهربازی سرپوشیده و مراکز آثار نمایشی است که از محبوبیت ویژه ای در بین علاقمندان به خرید برخوردار است. مرکز خریدی مشهور در تور استانبول که امکانات بی نظیری برای خرید و تفریح دارد.

یک رستوران سه طبقه با مساحت 1000 مترمربع در مرکز خرید استانبول وجود دارد که توسط یک گروه سرمایه گذار اماراتی به نام آدلر برپا شده است. این رستوران در شهرهایی نظیر دبی و ابوظبی هم دارای شعبه هستند و تمامی غذاهای خاورمیانه در آن سرو می شود؛ علاوه بر این رستوران یک شهربازی به نام Moipark هم در این مرکز خرید وجود دارد که اولین شهربازی سرپوشیده ترکیه می باشد که دارای بازی های بزرگ و هتل وحشت می باشد.

دیگر بخش منحصر به فرد دیگر این مرکز خرید، 16 سینما با 3050 صندلی است که آن را تبدیل به بزرگترین مجموعه سینمایی ترکیه می کند.

وجود 83 پله برقی و 42 آسانسور در استانبول مال خبر از آن می دهد که این مرکز خرید استانداردهای لازم را برای ساخت در نظر گرفته است.

با توجه به جذابیت هایی که در مرکز خرید استانبول مال وجود دارد، شما حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید می توانید برای گشت و گذار به سمت این مرکز خرید بروید.

ساعت دسترسی: 10:00 صبح تا 22:00

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه باشاک شهر، بلوار سلیمان دمیرال، محله ضیا گکالپ

2- ایستینیه پارک | Istinye Park istanbul

مرکز خرید ایستینیه پارک دارای 300 فروشگاه، اولین سینمای IMAX ، برترین برندهای محلی و بین المللی، کافه و رستوران های خاص است. در بالای مرکز خرید ایستینیه پارک، یک میدان ورودی بزرگ دایره ای در میان مرکز تفریحی روباز و منطقه فروشگاهی شیشه ای قرار گرفته است.

این مرکز خرید دارای فروشگاه های برندهای بزرگ لوکس بین المللی مانند دولچه و گابانا، دیور، پرادا، سلین، فندی، هوگو باس، مکس مارا، زارا، منگو، دبنهایمز و دیگر برندها است. لوکس ترین و خاص ترین مغازه ها بیرون و در مرکز فضای بازی قرار دارند که از طبقه بالاتر قابل دسترسی است و این مرکز با 300 فروشگاه و 40 رستوران، اکنون یکی از جاذبه های استانبول محسوب می شود.

شما تفاوت این مرکز خرید با دارا بودن 41 برند مطرح دنیا در آن پس از ورود به آن با دیگر مراکز خرید استانبول متوجه خواهید شد.

ساعت دسترسی: 10:00 صبح تا 22:00

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه ساریر، محله پینار، خیابان کتر، شماره 73

3- مرکز خرید زورلو | Zorlu Center istanbul

از دیگر مراکز خرید استانبول که می خواهیم در این مطلب به آن اشاره کنیم، مرکز خرید زورلو است. این مرکز که در سال های اخیر تبدیل به پاتوق علاقمندان به خرید شده دارای 180 فروشگاه متفاوت در خود می باشد و همچنین از آن به عنوان مرکزی برای هنرهای نمایشی هم نام می برند.

مرکز خرید زورلو محل تجمع برترین برندهای دنیا نظیر دولچه و گابانا، وَلنتینو، سنت لورن، تیفانی اند کو، فِندی، دیور، لویی ویتان، پرادا، بِربِری، کاوالی نیز می باشد. بعد از برترین برندهای پوشاکی که در این مرکز خرید دارای شعبه هستند، رستوران مطرحی هم در مرکز خرید زورلو دارای شعبه هستند که از جمله آن ها عبارت از مانند تامز کیچن، جیمیز ایتالین و مورینی می باشد.

شما در مرکز خرید زورلو می توانید تجربه فوق العاده ای از تماشای فیلم را با 14 سینما و ظرفیت 1600 نفر را بدست بیاورید.

به منظور دسترسی به این مرکز خرید می توانید از طریق مترو یا اتوبوس اقدام نمایید.

ساعت دسترسی: 10:00 صبح تا 22:00

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه بشیکتاش، محله لوازیم، خیابان کورو، زورلو سنتر

4- مرکز خرید کنیون استانبول

یکی دیگر از معروف ترین مراکز خرید استانبول، کنیون نام دارد که از سال 2006 تا به امروز در این شهر ترکیه ای در حال فعالیت است. این مرکز خرید دارای 37000 مترمربع فضای فروشگاهی و 26 طبقه تجاری و 179 منزل مسکونی لوکس درون یک برج می باشد.

در مرکز خرید کانیون می توانید هم به خرید بپردازید و هم از سرگرمی هایی که در آن وجود دارد بهره مند شوید.

در این مرکز 160 مغازه، 9 سینما و مرکز ورزشی وجود دارد که می توانید هم برای خرید و هم برای تفریح این مرکز خرید را انتخاب نمایید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین فروشگاه اپل در اروپای شرقی نیز در این مرکز خرید افتتاح شد.

ساعت دسترسی: 10:00 صبح تا 22:00

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه اروپایی بشیکتاش، محله لونت، خیابان بیوکدره پلاک 185

5- مرکز خرید پالادیوم | Palladium istanbul

در بخش آسیایی استانبول یکی دیگر از مراکز خرید استانبول به نام پالادیوم وجود دارد که در آن برترین برندهای ترک و دنیا دارای شعبه هستند. این مرکز خرید به دلیل دارا بودن نمای شیشه ای بزرگی که دارد از شهرت بالای برخوردار بوده و یکی از برجسته ترین ساختمان های شهری استانبول به شمار می آید. شاید جالب باشد برایتان که بدانید هزینه ساخت این مرکز حدود 230 میلیون دلار بوده که در سال 2008 نیز افتتاح شده است.

این مجموعه سینمای بزرگ و فودکورتی با بیش از 20 رستوران را دارا می باشد.

ساعت دسترسی: 10:00 صبح تا 22:00

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه آسیایی آتاشهر، ینی صحرا، محله بارباروس، خیابان هالک، پلاک 8

6- مرکز خرید فروم استانبول | Forum Istanbul

یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول که به راحتی می تواند یک روز شما را به خودش اختصاص دهد، مرکز خرید فروم است. مساحت این مرکز خرید برابر با 495000 مترمربع بوده و حدود 290 برند خارجی و ترکی را در خود گنجانده است.

برای کسانی که اهل خریدهای درجه یک هستند، این مرکز خرید بهترین انتخاب است.

نمایندگی هایی از برترین برندهای دنیا در این مرکز خرید دارا شعبه هستند و به عبارتی می توان گفت نه تنها در ترکیه بلکه در اروپا مرکز خریدی بسیار معروف و محبوب به شمار می رود.

شما در مرکز خرید فروم استانبول سه تا از بهترین شهربازی های استانبول را خواهید دید. علاوه بر شهربازی شما می توانید حتی تفریحات متنوعی چون سینمایی بزرگ و مجهز، چند شهربازی، شبیه ساز پرواز و سالن بولینگ در فروم استانبول به چشم می خورد.

از جمله سرگرمی های مرکز خرید فروم استانبول که در انتظار شما می باشد نیز عبارت آکواریوم سی لایف، ژوراسیک لند، شهربازی لگولند دیسکاوری سنتر، شهربازی فان لب و شهربازی اختاپوس می باشد.

به منظور دسترسی به مرکز خرید فروم استانبول با توجه به موقعیت قرار گیری این فروشگاه در میدان تکسیم به راحتی می توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی نظیر تاکسی، اتوبوس یا مترو به آن دسترسی داشته باشید.

آدرس: Kocatepe Mahallesi, Pasa Caddesi | Bayrampasa, Istanbul, Turkey

7- مرکز خرید جواهیر استانبول | Istanbul Cevahir Mall istanbul

یکی دیگر از بهترین انتخاب ها برای خرید در شهر استانبول مرکز خرید جواهیر است. مرکز خرید جواهیر در بین سال های 2005 تا 2011 به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید از لحاظ مساحت به شمار می رفت. در این 6 طبقه از مرکز خرید جواهیر حدود 243 فروشگاه، 48 رستوران و یک پارکینک وجود دارد که می توانید بهترین برندهای شاخص دنیا را در آن تهیه کنید.

از جمله برندهای مطرح مرکز خرید جواهیر در استانبول دوروتی پرکینز، آدیداس، زارا، بنتون، ریباک، آلدو و … هستند.

همانند دیگر مراکز خرید استانبول، جواهیر هم تنها مکانی برای خرید نیست، بلکه در آن مراکز تفریحی هم وجود دارد که اگر قصد خرید نداشتید می توانید برای رفتن به سینما، تئاتر، شهربازی برای بچه ها یا رفتن به رستوران ها و کافه های آن هم انتخاب نمایید.

ساعت دسترسی: 10:00 صبح تا 22:00

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه شیشلی، محله مرکزی، خیابان بیوکدره، پلاک 22

8- مرکز خرید آکوا فلوریا استانبول | Aqua Florya Istanbul

قرار دریافت یک مرکز خرید در کنار یک جاذبه طبیعی قطعا یک انتخاب کامل برای گردشگری محسوب می شود. مرکز خرید آکوا فلوریا یک نمونه از این مورد است چرا که در نزدیک ساحل شهر استانبول قرار گرفته است و شما می توانید بعد از خرید به تماشای ساحل شهر هم بروید. به منظور دسترسی به مرکز خرید آکوا فلوریا در استانبول با توجه به محل قرارگیری آن در مرکز شهر می تونید به راحتی و تنها با استفاده یک تاکسی یا اتوبوس خودتان را به آن برسانید.

به طور کلی مساحت مرکز خرید آکوا فلوریا در استانبول برابر با 45000 مترمربع است و در آن یک آمفی تئاتر روباز با گنجایش 900 نفر، 11 سالن سینما با گنجایش 1280 نفر نیز وجود دارد که اگر خرید هم نداشتید می توانید برای تماشای فیلم به این مرکز خرید بروید.

وجود یک آکواریوم استانبور که در حقیقت بزرگترین آکواریوم موضوعی دنیا می باشد در این مجموعه سبب شده تا محبوبیت آن در بین مسافران و گردشگران دو چندان شود. آکواریوم استانبول از 17 بخش مختلف و هیجان انگیز تشکیل شده که نمونه ای از نواحی جغرافیایی مختلف در دنیا هستند و در طی سفری زمینی، شما را از دریای سیاه در میان آسیا و اروپا، به سمت اقیانوس آرام پیش می برند.

ساعت دسترسی: 10:00 صبح تا 22:00

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه آسیایی باکیرکوی، محله فلوریا، محله سنلیکوی، خیابان هالکالی، پلاک 93

9- مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی | Citys Nisantasi

یک مرکز خرید دیگر در شهر استانبول که می توان گفت جز بهترین های این شهر برای خرید محسوب می شود، مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی است. این مرکز خرید در منطقه شیشلی که مرفه ترین خانه های مسکونی استانبول را در خود جای داده است. علاوه بر این محله شیشلی قلب تپنده فشن ترکیه محسوب می شود از همین رو مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی جز مراکز خرید لوکس شهر استانبول محسوب می شود و در آن می توانید بروزترین مدل های لباس را تهیه کنید.

از جمله برترین برندهایی که در این مرکز خرید می توانید تهیه کنید نیز عبارت از آلدو، سواروفسکی، بنتون، اکو، لاکوست، تامی هیلفیگر، کلوین کلاین می باشد.

ناگفته نماند که مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی دارای سینما، شهربازی و مجموعه از رستوران ها و کافه های مطرح نیز می باشد.

ساعت دسترسی: 10:00 صبح تا 22:00

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه اروپایی شیشلی، محله تشویکیه، خیابان تشویکیه، پلاک 162

10- مرکز خرید آکمرکز استانبول | Akmerkez

یکی از بهترین و زیباترین مراکز خرید استانبول که ماهانه حدود 1 تا 1.5 میلیون بازدیدکننده دارد، آکمرکز است. این مرکز خرید دارای افتخارات دنیای زیادی بوده و در کارنامه خود جایزه بهترین مرکز خرید اروپا را در سال 1995، بهترین مرکز خرید دنیا در سال 1996 و بهترین طراحی داخلی سازه را هم در سال 2010 کسب کرده است.

این مرکز خرید در کل دارای 246 مغازه بوده و در میان آن ها تعداد زیادی مغازه پوشاک بانوان، آقایان و بچه ها دیده می شود. مغازه های بسیاری در این مرکز خرید برای خرید اسباب بازی، کیف و کفش، عینک، جواهرات و … وجود دارد که می توانید هر آنچه که می خواهید را خریداری نمایید. همچنین درست همانند دیگر مراکز خرید استانبول که در بالای به آن ها اشاره کردیم، از امکانات و سرگرمی های این مجموعه که چندین رستوران، سینما، سالن اپرا، آرایشگاه، بانک، لوازم دیجیتال و الکترونیک، سوپرمارکت و مغازه حیوانات خانگی است هم نیز بهره ببرید.این مرکز خرید دارای سرویس های رایگان به محله ها و هتل های نزدیک است و بنابراین دسترسی خوب و آسانی دارد.

ساعت دسترسی: 10:00 صبح تا 22:00

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه اروپایی بشیکتاش، محله اتلیر، خیابان نیسپتیه، مرکز خرید آکمرکز

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7963

به "برای خرید در استانبول کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید در استانبول کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید