برترین شرکت های هواپیمایی دنیا از لحاظ خدمات در طول پرواز

به گزارش دَبی بلاگ، شرکت های هواپیمایی دنیا سالانه به وسیله سازمان های مختلفی از لحاظ کیفیت انواع خدمت آنالیز و رتبه بندی می شوند. سایت travelandleisure هم در نظرسنجی که در سال 2015 برگزار نموده است، برترین شرکت های هواپیمایی را از جنبه های مختلف با توجه به نظرات مسافران انتخاب نموده است. در مقاله زیر، بیست هواپیمایی برتر از لحاظ ارائه خدمات در طول پرواز معرفی شده اند. با خبرنگاران همراه باشید.

برترین شرکت های هواپیمایی دنیا از لحاظ خدمات در طول پرواز

درست است که ما مدام در خصوص تأخیر پروازها و چمدان های گم شده به شرکت های هواپیمایی شکایت می کنیم، اما باید اعتراف کرد که راضی نگه داشتن مسافران در پروازهای طولانی مدت، آن هم در محیط بسته و محدود، کار بسیار سختی است که بسیاری از شرکت های هواپیمایی به خوبی از پس آن برنمی آیند.

هر ساله در نظرسنجی سالانه جوایز برترین های جهان (Worlds Best Awards)، سایت تراول اند لیژر (Travel + Leisure) از خوانندگانش می خواهد که در دسته بندی های متفاوت، از قیمت گرفته تا کیفیت برنامه های مخصوص مشتریان وفادار، به شرکت های هواپیمایی امتیاز دهند و هر سال تعدادی از شرکت های هواپیمایی گوی سبقت را از سایر شرکت ها می ربایند.

خوانندگان سایت تراول + لیژر عملکرد خطوط هوایی مختلف را از لحاظ خدمات در طول پرواز (همه خدماتی که در طول پرواز ارائه می گردد، از نحوه خوشامدگویی مهمانداران گرفته تا کیفیت سیستم تفریح) آنالیز کردند و به آن ها امتیاز دادند. برای مثال یک مسافر راضی از پرواز خود می گوید:

این همان چیزی است که پروازها باید باشند. کاتای پاسیفیک برترین خدمات را ارائه می دهد. سایر خطوط هوایی باید به این شرکت توجه نمایند.

با وجود اینکه امروزه بیشتر خدمات خوب به مشتریانی که پول بیشتری پرداخت می نمایند ارائه می گردد، اما تعدادی از شرکت های هواپیمایی به این دلیل معروفیت دارند که به تمامی مشتریانشان احساس خاص بودن می دهند (حتی کسانی که بلیط جایگاه های مقرون به صرفه قیمت را خریداری می نمایند). یکی از رأی دهندگان این نظرسنجی درباره بریتیش ایرویز می گوید:

حتی وقتی که من در بخش فرست کلاس نیستم، باز هم احساس می کنم که آنجا هستم.

تعجبی هم ندارد؛ رفتار سلطنتی هیچ کس را بی توجه باقی نمی گذارد. مهمانداران خوش برخورد و حرفه ای این قابلیت را دارند که یک پرواز طولانی، ناآرام یا ناخوشایند را به تجربه ای دلپذیر تبدیل نمایند. در سال های اخیر برترین شرکت های هواپیمایی جهان خدمات در طول پرواز خود را، از آرام کردن نوزادان در حال گریه گرفته تا سرگرم کردن مهمانان، به حد کمال رسانده اند.

رتبه 20: خطوط هوایی هاوایی، داخلی

امتیاز: 80/532

شرکت هواپیمایی هاوایی به دلیل نشان دادن روح واقعی هاوایی به محض خارج شدن از مبدأ، از سوی خوانندگان سایت تی+ال شایسته تقدیر شناخته شده است. یکی از شرکت نمایندگان می گوید:

آن ها باعث می شوند شما قبل از رسیدن به هاوایی احساس کنید آنجا هستید.

رتبه 19: بریتیش ایرویز، بین المللی

خوانندگان تی+ال چیزهای مثبت زیادی درباره بریتیش ایرویز می گویند؛ به خصوص کسانی که در بخش بیزینس کلاس پرواز نموده اند. یکی از افرادی که از لندن به کیپ تاون رفته است می گوید :

آن ها برای جلب رضایت مسافران تمام تلاششان را به کار بستند. یک کودک هم در هواپیما بود و آن ها برای آرام کردنش از هیچ کاری دریغ نکردند.

در سال گذشته این شرکت برنامه تمرکز حواس خود را ارائه کرد که شامل ویدئو، آهنگ های درمانی و چیزهای دیگر است تا به مسافران عصبی یاری کند بر ترس خود غلبه نمایند و در طول پرواز آرامش داشته باشند.

رتبه 18: ویرجین استرالیا، بین المللی

امتیاز: 81/500

شرکت هواپیمایی ویرجین به دلیل رفتار خوب با مسافران معروفیت دارد و شاخه استرالیای این شرکت نیز از این قاعده مستثنا نیست. در کنار جایگاه های راحت و نورپردازی مناسب، یکی از خوانندگان تی+ال می گوید:

آن ها به شما یک بطری آب می دهند که می توانید آن را با یک شیر آب پر کنید.

با این کار مسافران می توانند فراوری زباله را کاهش دهند و احتیاجی به منتظر ماندن برای مهماندار هم نیست. گاهی اوقات سلف سرویس برترین نوع ارائه خدمات است.

رتبه 17: لوفت هانزا

امتیاز: 81/547

این شرکت هواپیمایی آلمانی به خاطر کارایی اش معروفیت دارد و این تنها نقطه قوتش نیست. یکی از خوانندگان تی+ال با اشاره به این موضوع که این شرکت خانواده ها و بچه های کوچکشان را کنار هم می نشاند و برای آن ها گهواره و بسته های سفری تدارک می بیند، می گوید:

آن ها در مشتریان حس در اولویت بودن را به وجود می آورند.

یک مسافر دیگر می گوید:

آن ها تمام تلاششان را می نمایند تا شما در پروازهای طولانی مشغول باشید؛ فیلم، بازی و خوردن تمام وقت.

رتبه 16: آسیانا ایرلاینز، بین المللی

امتیاز:82/593

این شرکت هواپیمایی کره ای به خاطر مهمانداران بسیار مودب معروفیت دارد. یکی از خوانندگان T+L مهمانداران بسیار مهربان این شرکت را تحسین می نماید، در حالی که فرد دیگری آن ها را برترین مهمانداران جهان می داند. این شرکت هواپیمایی مزایای اضافه ای نیز در طول پرواز تدارک دیده است؛ مثل طراحی روی قهوه و اسپرسو، مسئول نوشیدنی و انواع نوشیدنی ها برای هر دو بخش فرست کلاس و بیزینس کلاس.

رتبه 15: ایر تاهیتی نوی، بین المللی

امتیاز: 87/712

ایر تاهیتی نوی با اینکه یک شرکت هواپیمایی کوچک است، اما در وصل کردن مردم جهان به جزایر دوردست بخش جنوبی اقیانوس آرام مثل پلی نزی فرانسه و بورا بورا نقش مهمی ایفا می نماید. یکی از خوانندگان T+L می گوید:

همه چیزهای این پرواز فراتر از انتظار من بود.

سیستم نو تفریح در طول پرواز این شرکت شامل مواردی مثل نمایشگرهای لمسی اچ دی با دسترسی به 16 فیلم نو، آلبوم های موسیقی، بازی های کامپیوتری و یک فیلم مستند درباره پلی نزی فرانسه است.

رتبه 14: سوئیس، بین المللی

امتیاز:83/609

این شرکت با ارائه 140 فیلم، سریال و مستند میخواهد که مهمانان سفر راحتی داشته باشند و سرگرم بمانند. مسافران شرکت هواپیمایی سوئیس علاوه بر غذا و نوشیدنی باکیفیت، از شکلات های کم نظیر سوئیسی هم بهره مند می شوند. بعلاوه این شرکت در سنتی جالب، اقداماتی مخصوص به مناسبت های خاص هم انجام می دهد. یکی از رأی دهندگان می گوید:

شرکت هواپیمایی سوئیس کار فوق العاد ه ای در پرواز ما انجام داد. آن روز، روز تولد من بود و یک هدیه بسیار خوب در زوریخ انتظار مرا می کشید.

رتبه 13: ترکیش ایرلاینز، بین المللی

خوانندگان T+L چیزهای خوب زیادی درباره هواپیمایی ترکیش ایرلاینز می گویند و مزایایی مثل فضای اضافی پاها، خدمات به موقع و غذای فوق العاده را تحسین می نمایند. بسیاری از مردم از این موضوع بسیار راضی بودند که یک آشپز در هواپیما حضور دارد و غذاها را در آسمان آماده می نماید. یکی از رأی دهندگان می گوید:

غذا به تنهایی باعث می گردد که من ترکیش ایرلاینز را به امریکن ایرلاینز ترجیح بدهم.

رتبه 12: ژاپن ایرلاینز، بین المللی

امتیاز: 84/941

مسئولان سایت می گویند که در خصوص ژاپن ایرلاینز با انبوه نظرات مثبت خوانندگان روبرو شده اند و حتی یک مورد شکایت هم نداشته اند. یکی از خوانندگان T+L این شرکت را برترین برترین ها می داند و می گوید که از تمام ساعات هر پرواز خود لذت می برد. این شرکت هواپیمایی به خاطر مهمانداران مودب و خونگرم و خدمات مشتری فوق العاده اش معروفیت دارد.

رتبه 11: ویرجین آمریکا، داخلی

امتیاز: 85/812

با اینکه این شرکت هواپیمایی تنها به تعداد محدودی از فرودگاه های آمریکا خدمات رسانی می نماید، اما تعداد زیادی از خوانندگان T+L مجذوب این شرکت شده و امیدوار هستند که مسیرهای نوی افتتاح گردد. یکی از خوانندگان با هیجان می گوید:

پرواز با ویرجین آمریکا خوشی مطلق است، و با خدمه پرواز بروز و کابین آرامش بخش، مناسب ترین ها را به شما ارائه می دهد. آن ها نگرشی دوستدار محیط زیست و مطلع نسبت به آن دارند. اینجا در بین تمام شرکت های هواپیمایی که تا به حال با آن پرواز نموده ام، تنها موردی است که خلبان برای خوشامدگویی به مسافران به راهرو می آید.

مسافران ویرجین آمریکا می توانند به راحتی به وسیله نمایشگری که جلویشان قرار گرفته است غذا سفارش دهند و احتیاج نیست منتظر مهماندار و گاری اش بمانند. یک خواننده دیگر اضافه می نماید:

آن ها باعث می شوند که کوتاهترین پرواز هم مثل یک مهمانی به نظر برسد.

رتبه 10: کانتاس ایرویز، بین المللی

امتیاز: 86/490

هواپیمایی کانتاس به دلیل تعداد زیاد پروازهای طولانی، توجه زیادی به خدمات در طول پرواز دارد. علاوه بر کابین های راحت و خدمات غذایی گسترده (بستنی و شکلات) به گفته یکی از خوانندگان، خدمه کانتاس هر چیزی را ممکن می نمایند تا مشتریانشان آسوده باشند.

رتبه 9: قطر ایرویز، بین المللی

امتیاز: 87/000

یکی از رأی دهندگان که هواپیمایی قطر را شرکت مورد علاقه اش می داند، گفت:

مهمانداران واقعاْ سعی می نمایند که پرواز را به برترین پرواز ممکن تبدیل نمایند.

بقیه هم با این موضوع موافق بودند و اشاره کردند که خدمات این شرکت حرفه ای، به موقع و مودبانه است. بالاخره قطر ایرویز همان شرکتی است که مسئول نوشیدنی هایش یعنی جیمز کلوئر را به قله اورست فرستاده تا طعم نوشیدنی های مختلف را در ارتفاعات بالا آنالیز کند.

رتبه 8: آل نیپون ایرویز، بین المللی

امتیاز: 87/105

مسافرانی که با این شرکت هواپیمایی ژاپنی پرواز می نمایند، معتقدند که مهمانداران گونه ای ویژه از مهمان نوازی ژاپنی را ارائه می دهند و تجربه ای کاملاً بومی و لذت بخش را در طول پرواز رقم می زنند. تعدادی از پیشنهادات برجسته ای که در طول پرواز ارائه می شوند، شامل نوشیدنی ها و خوراکی های مشهور ژاپنی است که حتی در کلاس اکونومی نیز ارائه می گردد.

رتبه 7: هواپیمایی ویرجین آتلانتیک، بین المللی

امتیاز: 87/136

لی برنت، یکی از رأی دهندگان، می گوید:

همیشه، همیشه، همیشه ویرجین آتلانتیک را انتخاب کنید. تمام کلاس های این هواپیمایی برترین هایی است که من تجربه نموده ام... این شرکتی است که اساس رشدش بر مراقبت همراه با ارائه خدمات قرار گرفته است و همیشه در حال خدمت رسانی است. انتخاب همیشگی من از میان خطوط هوایی، ویرجین آتلانتیک است.

بسیاری از رأی دهندگان گفتند که این شرکت به لطف مهمانداران دلسوز و بادقتش، تنها شرکتی است که آنها برای سفر به لندن انتخاب می نمایند.

رتبه 6: تای ایرویز اینترنشنال

امتیاز: 87/714

تایلند به سرزمین لبخندها مشهور است و این روحیه محبت آمیز به خوبی به وسیله مهماندارانی که رأی دهندگان آنان را بسیار خونگرم و دلپذیر توصیف می نمایند، ارائه می گردد. این شرکت هواپیمایی بعلاوه برنامه گسترده ای برای تفریح های در طول پرواز دارد که شامل فیلم، سریال و آلبوم های موسیقی می گردد و همه به وسیله صفحه نمایش لمسی که برای هر جایگاه وجود دارد، قابل دسترسی است.

رتبه شماره 5: ایر نیوزیلند، بین المللی

امتیاز: 88/682

ریا بوجوانی، یکی از اعضای سایت T+L، ایر نیوزیلند را یکی ار خطوط هوایی محبوب خود معرفی می نماید. او می گوید:

خدمه کابین خونگرم ترین کسانی هستند که شما تا به حال دیده اید. آن ها دلسوزانه از مردم مراقبت می نمایند و نهایت تلاششان را می نمایند تا شما راحت باشید.

این موضوع با توجه به اینکه بیشتر پروازهای آن طولانی مدت است، بسیار تحسین برانگیز است.

رتبه 4: خطوط هوایی کاتای پاسیفیک، بین المللی

امتیاز: 88/854

کاتای پاسیفیک در تمام بخش های تجربه در طول پرواز، امتیاز بالایی کسب نموده است، اما هنگامی که بحث به تفریح می رسد، این ایرلاین کاملاً خودنمایی می نماید. یکی از رأی دهندگان می گوید:

مهماندار برای شما تعداد زیادی بازی می آورد و بعلاوه می توانید فیلم های بسیار خوبی را روی نمایشگرتان دیدن کنید.

یکی دیگر از رأی دهندگان نیز تجربه مشابهی دارد. او می گوید:

اگر چیزی را که احتیاج دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از مهماندار بخواهید.

رتبه 3: کرین ایر، بین المللی

امتیاز: 88/911

کرین ایر به لطف مهمانداران مرتب و با توجه اش، افراد بدبین را هم تبدیل به مسافرانی وفادار نموده است. یکی از مسافرانی که با کرین ایر پرواز نموده است می گوید:

خدمه فوق العاده اند. آن ها همیشه در حال لبخند زدن و آماده برای یاری هستند.

بسیاری از مسافران پیشنهاد می نمایند که مردم از کلاس بیزینس استفاده نمایند که دارای جایگاه هایی است که یا کاملاْ می خوابند یا ساختار مناسب و راحتی دارند.

رتبه 2: امارات، بین المللی

امتیاز: 90/595

یکی از رأی دهندگان این جوایز می گوید:

امارات در یک کلام خارق العاده است. همان چیزی که سفرهای هوایی باید باشند.

خدمه کابین حرفه ای و مهربان، موجب تقویت معروفیت این هواپیمایی و یاری به کسب رتبه دوم آن از لحاظ خدمات مشتری و خدمات در طول پرواز شده است. بسیاری اتفاق نظر دارند که مهم نیست شما کجا نشسته باشید، در جایگاه های مقرون به صرفه یا کلاس بیزینس، کارمندان شرکت امارات با نگرشی مثبت و با صبوری از مهمانان مراقبت می نمایند.

رتبه 1: سنگاپور ایرلاینز

امتیاز: 95/000

سال جاری سال بسیار خوبی برای سنگاپور بوده و توانسته است در تمام دسته بندی های این نظرسنجی از سایرین پیشی بگیرد. به لطف مهمانداران فوق العاده این شرکت که تبدیل به نماد آن شده اند، خدمات در طول پرواز این شرکت تبدیل به درمانی واقعی برای مسافران شده است. خدمه بسیار آموزش دیده و همیشه آماده هم دور از توجه نبوده اند و مورد تقدیر قرار گرفته اند. یکی از مسافران از صمیم قلب با این موضوع موافق است که:

آن ها هر کاری می نمایند تا مطمئن شوند که خواسته های تمام مسافران، فارغ از کلاسی که با آن سفر می نمایند، برآورده شده است. توجه آن ها به جزئیات، دیوانه نماینده است و منجر به تجربه ای فوق العاده می گردد.

کیم واتکینسون، یکی از مشترکین سایت T+L می گوید:

حتی با اینکه من در بخش اکونومی سفر می کردم، اما کادر سنگاپور ایرلاینز با من مثل یک مسافر فرست کلاس رفتار کردند.

آیا شما تا به حال با هیچ کدام از این خطوط هوایی سفر نموده اید؟ نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 22452

به "برترین شرکت های هواپیمایی دنیا از لحاظ خدمات در طول پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شرکت های هواپیمایی دنیا از لحاظ خدمات در طول پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید