مشخص تکلیف حدود 102 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش

به گزارش دَبی بلاگ، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت که آموزش و پرورش در سال 99 از بحران کرونا که یکی از سخت ترین، پرچالش ترین و طولانی ترین وقفه های آموزشی را رقم زد، سربلند بیرون آمد.

مشخص تکلیف حدود 102 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سبزوار اضافه کرد: استفاده از بستر شبکه شاد و فراوری محتوای الکترونیکی آموزشی، اقدام بسیار موثر با هدف استمرار فعالیت های دانش آموزان، در زمان شیوع کرونا بود.

وی اضافه کرد: ویروس کرونا در کنار مسائل مختلف، فرصت هایی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرد؛ بطوریکه خانواده ها با جریان آموزشی همخوان و نزدیکتر شدند و فناوریهای نوین و هوشمندسازی مدارس، گام های شتابانی را طی کرد.

حسینی گفت: همچنین بحران کرونا سبب شد خانواده ها اهمیت نظام تعلیم و تربیت را بیشتر درک نمایند، معلمان از منزلت بیشتری برخوردار شدند و نهضت فراوری محتوا در بخش های مختلف، شکل گرفت.

معاون وزیر با بیان اینکه در سال گذشته، 25 مشکل آموزش و پرورش که بعضی از آنها تبدیل به مسائل مزمن شده بود، پس از سالها از روی میز برداشته شد که یکی از مهمترین آنها، در حوزه نیروی انسانی بود اظهار کرد:در این راستا، برای افزایش انگیزه معلمان و ارتقای مهارت آنها، سنجش صلاحیت های علمی و رتبه بندی بر اساس صلاحیت، در دستور کار نهاده شد.

وی اضافه کرد: در دولت دوازدهم و در اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، رتبه بندی معلمان طی 4 مرحله اجرا شد که البته نه رتبه بندی، بلکه یاری به رتبه بندی بود اما لایحه رتبه بندی معلمان اواخر سال گذشته به تصویب هیات وزیران رسید که روانه مجلس شده است.

معاون وزیر گفت: اقدام دیگر برای افزایش انگیزه معلمان، گسترش و توسعه صلاحیت های معلمان بوده است. همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که معلمان فقط به وسیله دانشگاه فرهنگیان، وارد آموزش و پرورش شوند.

وی ادامه داد: مقرر شد شرایط نیروها برای یکبار مشخص گردد که در این راستا، حدود 102 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش، در حال مشخص تکلیف شرایط استخدامی خود هستند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16861

به "مشخص تکلیف حدود 102 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص تکلیف حدود 102 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید