تلفیق جنگل و دریا در پارک جنگلی گیسوم گیلان

به گزارش دَبی بلاگ، تمام جنگل هایی که در شمال کشور ایران وجود دارند، در دامنه های رشته کوه البرز و دور از سواحل خزرند. تنها در 3 یا 4 نقطه کوچک می توانید جنگلی را پیدا کنید که به دریا رسیده است! پارک جنگلی گیسوم در کنار جلگه بندر ترکمن و جنگل نور، طبیعتی متفاوت اما قرار گرفته در کنار دریای خزر دارد. خطه شمالی کشور ایران پر از جاذبه هایی است که هر ببیننده ای را به خود جذب می نماید. منظره ها و طبیعتی که مسافران را بارها در طول سال به این منطقه می کشاند.

تلفیق جنگل و دریا در پارک جنگلی گیسوم گیلان

جاده ای مستقیم را تصور کنید که در دو سمتش درختان بلند و سر به فلک کشیده رشد نموده اند. در افق این جاده هم، موج دریا را می بینید. حاضرید در این جاده رانندگی کنید؟ جاده ای فراتر از رویا که یکی از جنگل های گیلان است. می توان گفت پارک جنگلی گیسوم لمسی از بهشت در دنیای واقعی است. درختان سر به فلک رسیده این جنگل و بعلاوه جاده رویایی آن، یکی از دلایل سفر به گیلان است.

یکی از تماشای های اسالم که در این مقاله مجله گردشگری خبرنگاران معرفی می کنیم، پارک جنگلی گیسوم است. این پارک یکی از نقاط تماشای استان گیلان است و در جهت دریای خزر واقع شده است.

گیسوم، تنها جاده جنگلی منتهی به دریای گیلان

جنگل های گیسوم در استان گیلان با مساحتی حدود 80 هکتار واقع شده است. انبوهی از درختان و گونه های گیاهی در این منطقه جلگه ای شناسایی شده اند. در مجموع حدود 76 گونه گیاهی متعلق به 66 جنس و 44 خانواده را می توان نام برد. دریای گیسوم تالش و جنگل ساحلی گیسوم یکی از برترین منطقه ها شمال برای گذران ساعتی در طبیعت است. به همراه خانواده خود به گیسوم تالش بروید و لذت رانندگی در جاده گیسوم گیلان را تجربه کنید.

بد نیست بدانید که نام این پارک جنگلی از روستایی به همین نام در منطقه می آید. جنگل های گیسوم نام روستایی در استان گیلان، از توابع بخش اسالم در شهرستان تالش به شمار می رود. بعلاوه این منطقه در 18 کیلومتری جاده جنگل تالش به انزلی واقع شده است. امروزه روستای گیسوم و جنگل شمال آن، به عنوان پارک جنگلی گیسوم شناخته می شود. پارکی که 15 سال پیش با سرمایه گذاری شهرداری تالش به یک مقصد گردشگری مجذوب نماینده تبدیل شد؛ و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان از آن یاد می شود.

سرگرمیات هیجان انگیز در جنگل گیسوم گیلان

جنگلهای گیسوم به علت امکانات رفاهی و سرگرمیی که برای گردشگران فراهم آورده، بسیار محبوب شده است. امکانات رفاهی ساخته شده به وسیله شهرداری تالش را در پارک ساحلی گیسوم نام می بریم.

  • رستوران های متعدد با انواع غذاهای محلی شمالی
  • اقامتگاه های توریستی جهت زدن کمپ
  • آلاچیق
  • و سرویس های بهداشتی

پاسگاه پلیس امنیت جنگل زیبای گیسوم باعث امنیت بیشتر مسافران شده است. امکانات تفریخی هم در این منطقه وجود دارد که گردشگران می توانند یک سرگرمی تمام عیار را تجربه نمایند. هر چند که جنگل گیسوم تالش آنچنان زیباست که تمام آن، جزوی از تماشای های گیسوم شده است. نمی توانید در جاده گیسوم رانندگی کنید و بگویید نمی خواهید از ساحل تماشا کنید. نمی شود تنها در ساحل گیسوم در شمال قدم زد و گفت که وارد جنگل نمی شوید. دریا و جنگل در اینجا یه یکدیگر پیوسته اند. پیشنهاد می دهیم مطلب اطلاعات کامل درباره سفرهای طبیعت گردی را برای یک طبیعت گرد حرفه ای شدن بخوانید.

پایکوبی نور در جاده های جنگلی گیسوم

جاده منتهی به این جنگل به مقدار ای زیبا و تماشای است که انگاری در حال گذر از دالان بهشت هستید. برای کسانی که عاشق رانندگی در جاده های جنگلی شمال هستند، گیسوم می تواند جاده رویاهایشان باشد. می دانستید در جنگل های گیسوم می توانید آفرود سواری کنید؟ به غیر از جاده ای که به این جنگل منتهی می شود، امکان آفرود در میان جاده های جنگلی وجود دارد. تنها حواستان باشد درختی را در جهت نابود نکنید.

بسیاری از علاقه مندان به این فعالیت راهی گیسوم می شوند و به این نقاط می فرایند. البته آن ها در قالب گروه و با هدایت آشنا به جهت، وارد جنگل گیسوم در شمال می شوند. فعالیتی هیجانی که امنیت در آن از اهمیت بالایی برخوردار است اما همه می توانند در آن شرکت نمایند.

سرگرمیات آبی و ساحلی در شمال گیسوم

بعد از این که به این جنگل گیسوم رسیدید، به سراغ سرگرمیات آبی که در ساحل گیسوم وجود دارد، بروید. سرگرمیات ممکن در ساحل جنگلی گیسوم نیز شامل سرگرمیات هیجان انگیز زیر است:

  • شنا
  • جت اسکی
  • شاتل
  • پاراگلایدر
  • قایق سواری
  • پاراسل
  • و موتور چهار چرخ

همانطور که می بینید در این منطقه از خطه شمال همه سرگرمیات به طور یکجا در اختیار شما واقع شده است.

پیاده روی و دوچرخه سواری میان جنگل و دریا

یکی دیگر از سرگرمیات ممکن در این منطقه پیاده روی و دوچرخه سواری است. به جرات می توان گفت رکاب زدن در بین درختان سر به فلک کشیده، می تواند تجربه بی نظیری برایتان باشد. پیشنهاد می کنیم اگر دوچرخه دارید آن را با خود ببرید. در غیر این صورت می توانید با اجاره دوچرخه در این پارک جنگلی شمال اقدام به دوچرخه سواری کنید. مطلب برترین جهتهای طبیعت گردی در گیلان را برای پیدا کردن جاذبه های شمال ایران دنبال کنید.

اسب سواری در منطقه گردشگری گیسوم

در بخش هایی از پارک جنگلی گیسوم می توانید با اجاره اسب، تجربه ای متفاوت داشته باشید. اگر اسب سواری را خوب می دانید، اقدام به اسب سواری در این منطقه بنمایید. این اسب ها متعلق به محلی های گیسوم است و وجود آن ها در میان جنگل، چهره خاصی به پارک بخشیده است. ممکن است بسیاری از این اسب ها را آزاد و رها در حال چرا درون جنگل گیسوم ببینید.

تماشای آسمان شب شمال در جنگل های گیلان گیسوم

اگر تصمیم گرفتید که شب را در این جنگل بگذرانید، پیشنهاد می کنیم که تماشای را از دست دهید. بد نیست نوشیدنی گرمی مانند چای آماده کنید و از میان شاخه های درختان، ماه و ستارگان را دنبال نمایید.

خرید سوغاتی های گیلان در بازارچه جنگلی گیسوم

در جنگل گیسوم بازارچه ای وجود دارد که محلی ها، انواع محصولات دست ساخته خودشان را به فروش می رسانند. حال و هوای رنگارنگ مغازه ها، بوی نم باران، چتر و بارانی در پارک های جنگلی گیلان خاطره ساز هستند. علاوه بر محصولاتی مثل مربا و آلوچه، می توانید وسایل حصیری و چوبی خریداری کنید و به عنوان سوغاتی ببرید. با کمی گشت و گذار و خرید در این بازار چند سوغاتی جالب و رنگارنگ برای دیگر اعضای خانواده تهیه کنید.

برترین زمان سفر به جنگل گیسوم، زیباترین جاده جنگلی ایران

برای سفر به گیلان هر زمانی که اراده کنید، امکان پذیر است. فصل در این منطقه معنی ندارد. بهار، تابستان، پاییز یا زمستان؟ هر یک از فصل ها در شمال، زیبایی های مخصوص به خودش را دارد. نیمه اول سال (یعنی فروردین و اردیبهشت) می تواند برترین زمان برای لذت بردن از جاهای تماشای اطراف گیسوم باشد.

جنگل های سرسبز پر خزه و برگ بهار و تابستان برترین زمان سفر به گیسوم است. همانطور که ماه های مهر و آبان می توانید زیباترین تصاویر درختان جنگلی را ببینید. اما علت نمی شود که زمستان این جنگل مناسب سفر نباشد. درختان در فصل زمستان سفید پوش می شوند و جلوه جنگل گیسوم به نوعی غیرقابل وصف زیبا می شود. برای سفر به جنگل های گیسوم در زمستان لوازم مورد احتیاج سفر برای طبیعت گردی به همراه داشته باشید.

آدرس پارک جنگلی گیسوم با جاده ای رو به دریا

به منظور دسترسی به جنگل گیسوم، باید به سمت جاده آستارا حرکت کنید. زیرا این جنگل در 90 کیلومتری جاده رشت به آستارا و 15 کیلومتری جنوب تالش واقع شده است. پس از طی نمودن 5 کیلومتری در جاده اسالم در سمت راست جاده ورودی به جنگل گیسوم را خواهید دید. در این جاده تا رسیدن به جنگل گیسوم حدود 3 کیلومتر رانندگی کنید.

  • آدرس دقیق جنگل گیسوم در استان گیلان: رشت، نرسیده به اسالم در 17 کیلومتری تالش، جاده فرعی ساحل گیسوم
  • وب سایت گردشگری گیسوم:

جاذبه های اطراف جنگل گیسوم

هر یک از منطقه ها طبیعت و روستاهای اطراف گیسوم را می توان از جاذبه های گیسوم دانست. فاصله شهرها، روستاها و جاذبه های تالش گیلان بسیار کم است. بنابراین به راحتی می توانید به دیگر منطقه ها شمال سفر کنید. جاده اسالم به خالخال از دیگر جاذبه های اطراف جنگل گیسوم است.

1- فاصله پارک جنگلی گیسوم تا روستای معروف ماسوله

اگر برای تماشای ماسوله رفته اید و می خواهید طبیعتی متفاوت را تجربه کنید، جاده فومن را پیش بگیرید. پس از فومن، جاده پونل یا بره سر را پیش گرفته و در نهایت با 2 ساعت رانندگی به گیسوم برسید.

2- بازدید از خانه میرزا کوچک خان در جهت گیسوم

یکی از مکان های تماشای نزدیک جنگل های گیسوم خانه میرزا کوچک خان در رشت است. کسانی که به تاریخ علاقه مند هستند، در کنار طبیعت گردی به تماشای این خانه بفرایند. به مسافرانی که از رشت می گذرند، پیشنهاد بازدید از جاذبه های رشت را می دهیم. از این تماشای رشت تا پارک جنگلی گیسوم یک ساعت و نیم زمان احتیاج دارید.

  • آدرس: رشت، استادسرا، خیابان سهیل دبیری، جنب دفتراسنادرسمی

جنگل های اطراف چمخاله گیلان

از سواحل سرگرمیی شمال ایران چمخاله گیلان است. فاصله چمخاله تا جنگل گیسوم حدود 148 کیلومتر بوده که با 3 ساعت رانندگی بین آن ها جابه جا می شوید.

  • آدرس چمخاله: لنگرود، کیلومتر 10 جاده دریا، چمخاله
  • در ساحل گیسوم چه غذاهایی سفارش دهیم؟

پیشنهاد می دهیم که از مردم محلی وعده های غذایی خود را سفارش دهید. لبو داغ، فالوده، انواع آش، بلال و ماهی کبابی رووی آتش را می توانید اینجا امتحان کنید.

  • برای اقامت در پارک جنگلی گیسوم کجا برویم؟

کسانی که طبیعت گرد حرفه ای هستند، در مکان معین کمپینگ درون جنگل می توانند اقامت نمایند. بعلاوه در روستای گیسوم و روستای کتگسر نزدیک به پارک جنگلی گیسوم می توانید کلبه کرایه کنید. در رضوان شهر می توانید به سراغ هتل های 3 ستاره و 4 ستاره بروید. هتل موج های آبی باران رضوانشهر را پیشنهاد می دهیم که استخر سرپوشیده هم دارد.

پس از خواندن مقاله اگر به سمت پارک جنگلی گیسوم راه افتادید، از جاذبه های تالش گیلان در جهت هم تماشا کنید. به قلعه رودخان فومن بروید یا از آبشار ویسادار در پره سر نرسیده به جنگل گیسوم تماشا کنید. می توانید عکس های جنگل زیبایی در اینجا بگیرید. خوانندگانی که به سواحل جنگلی گیسوم رفته اند، برای ما کامنت بگذارند و از تجربیات سفر به گیسوم خود بنویسند.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23631

به "تلفیق جنگل و دریا در پارک جنگلی گیسوم گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفیق جنگل و دریا در پارک جنگلی گیسوم گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید